خشم کاخ سفید از موشک بالستیک کره‌شمالی

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۰۴


نیویورک‌تایمز:

کره‌شمالی روز یک‌شنبه یک موشک بالستیک میان‌برد را آزمایش کرد. کاخ سفید در بیانیه‌یی در این باره اعلام کرد: «کره‌شمالی برای زمانی طولانی یک تهدید آشکار بوده است و این آزمایش به‌مثابه درخواست از همه کشورها برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه پیونگ‌یانگ محسوب می‌شود.» این اقدام انتقاد همسایه جنوبی را نیز برانگیخت. جون هیوک، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در این ارتباط گفت: «تحریکات دوباره کره شمالی ماهیت حکومت کیم جونگ اون را آشکار می‌کند که به‌گونه‌یی دیوانه‌وار و غیرعقلانی غرق در توسعه هسته‌یی و موشک‌های بالستیک است.»پنتاگون، وزارت دفاع امریکا با تایید این خبر، اعلام کرده که موشک مورد آزمایش کره شمالی از نوع میان‌برد بوده است. شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن هم که در حال دیدار از امریکاست در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی به‌شدت از آن انتقاد کرد.


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود به پاکسازی کارکنان دولت، توسط ترامپ می‌پردازد. به گفته بــــرخــی مـقـامـات امریکایی، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری این کشور به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در تیم ارتباطات و راهبردهای خود است، چرا که آنها را به دلیل شکست در مناقشات مربوط به اخراج جیمز کومی، مقصر می‌داند. در میانه این اقدامات، ترامپ به دنبال جایگزینی شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید است. به‌علاوه، ترامپ در یک مصاحبه ضبط شده که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد که قصد دارد برنامه کنفرانس خبری متداول کاخ سفید را لغو و برنامه کنفرانس خبری دو هفته در میان خود را جایگزین آن کند.


واشنگتن پست:

این روزنامه تیتر یک خود را به ماجرای حمله سایبری به شبکه‌های جهانی اختصاص داده است. هکرها در یک حمله سایبری که میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داد، با یکدیگر همکاری کردند. این حمله روز جمعه با استفاده از برنامه‌یی صورت گرفت. در این حمله ده‌ها هزار رایانه در نزدیک به صد کشور جهان هدف یک حمله سایبری بی‌سابقه با انگیزه باج‌گیری قرار گرفته‌اند. بسیاری افراد احتمال می‌دهند آژانس امنیت ملی امریکا در شکل‌گیری این حمله بی‌تقصیر نباشد. سرویس بهداشت ملی بریتانیا و شرکت مخابراتی «تلفونیکا» اسپانیا از نخستین نهادها و موسسه‌هایی بودند که خبر حمله سایبری به رایانه‌های خود را اعلام کردند. مطابق گزارش‌ها این حمله سایبری که کارشناسان آن را بی‌سابقه توصیف کرده‌اند، رایانه‌های چندین کشور دیگر را هدف قرار داده اما تمرکز این حمله‌ها در کشورهای روسیه، اوکراین و تایوان بوده است. کارشناسان شرکت امنیت سایبری «کاسپارسکی» می‌گویند تا شامگاه جمعه دست‌کم ۴۵ هزار کامپیوتر در ۷۴ کشور جهان هک شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر