بحران چپ‌گرایان فرانسه

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۱۱۱


لوموند:

تیتر یک این روزنامه به بحران چپ‌گرایان در انتخابات فرانسه اشاره دارد. بر این اساس به نظر می‌رسد که ماکرون می‌تواند لوپن را در دور دوم انتخابات فرانسه شکست دهد. نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که حمایت رای‌دهندگان فرانسوی از امانوئل ماکرون، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری همچنان رو به افزایش است. به گزارش نما به نقل از رویترز، نظرسنجی موسسه «بی وی ای» که 43روز قبل از برگزاری دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه منتشر شده، حاکی است که امانوئل ماکرون نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری قادر به شکست مارین لوپن رهبر جبهه ملی در دور دوم انتخابات خواهد بود. گفته می‌شود، ماکرون در دور نخست انتخابات می‌تواند 26درصد آرا را کسب کند که این رقم نسبت به هفته گذشته 2درصد و در 15روز اخیر بیش از 5 درصد افزایش داشته است. درصد آرا ماکرون در دور نخست انتخابات فرانسه اکنون با لوپن برابر شده است. درصد آرا فرانسوا فیون، نامزد محافظه‌کاران فرانسه نیز با یک درصد افزایش به 20درصد رسیده است. به این ترتیب ماکرون و لوپن به دور دوم انتخابات راه خواهند یافت.


واشنگتن ‌پست:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به شکست تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی اختصاص داده است. بر این اساس به گفته فرماندهی نیروهای امریکایی در اقیانوس آرام، روز یک‌شنبه 16آوریل، موشک پرتاب شده توسط کره شمالی به صورت آزمایشی منفجر شد و این آزمایش موشکی ناموفق بود. رویترز گزارش داده که این انفجار چند ساعت پیش از سفر مایک پنس، معاون رییس‌جمهوری امریکا به کره جنوبی برای مذاکره درباره برنامه‌های تسلیحاتی مناقشه‌برانگیز کره شمالی روی داد. این آزمایش ناموفق در ساحل شرقی کره‌شمالی و بدون توجه به هشدارهای چین، متحد اصلی این کشور انجام شد. روز شنبه کره‌شمالی سالروز تولد بنیادگذار این کشور را با یک رژه نظامی و نمایش موشک‌های دوربرد بالستیک این کشور جشن گرفت.

حمله نیروی دریایی امریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه به وسیله موشک‌های توماهوک، پرسش‌هایی را در مورد برنامه دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا در مورد کره شمالی مطرح کرده است.


ملیت:

این روزنامه ترکی تیتر یک خود را به همه‌پرسی روز گذشته ترکیه اختصاص داده است. بر این اساس مردم ترکیه روز یک‌شنبه برای شرکت در رفراندوم قانون اساسی پای صندوق‌های رای رفته‌اند تا با رای خود مشخص کنند که آیا با تغییرات مورد نظر اردوغان که موجب خواهد شد قدرت او به مراتب افزایش یابد، موافق هستند یا خیر. حوزه‌های رای‌گیری در استان‌های شرقی ترکیه از ساعت 7صبح به وقت محلی آغاز به کار کرد و رای‌گیری تا ۴عصر در آن حوزه‌ها ادامه داشت. درهای حوزه‌های رای‌گیری در استان‌های غربی نیز یک ساعت دیرتر و در ساعت 8 صبح به وقت محلی باز شد و تا ساعت ۵ عصر رای‌گیری ادامه داشت. همزمان نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه تدابیر امنیتی شدیدی را در نواحی مختلف و اطراف حوزه‌های رای‌گیری اتخاذ کردند. در این همه‌پرسی نزدیک به ۵۵ میلیون شهروند ترکیه واجد شرایط رای دادن هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر