ایجاد بازارهای هنری ایران در عمان

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۰۰۹

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در بازدید از مراکز صنایع دستی شهر «نزوا» در عمان بر لزوم کسب و ایجاد بازارهای جدید فروش صنایع دستی ایران برای توسعه فروش صنایع دستی ایرانی در این کشور تاکید کرد. به گزارش ایسنا بهمن نامورمطلق در بازدید از 3محور کارگاه‌های تولیدی، واحدهای اداری و مراکز فروش شهر نزوا در عمان گفت: حضور گردشگران در مناطق مختلف کشور عمان بسیار چشمگیر بود و این نشان از برنامه‌ریزی‌های رو به جلو این کشور دارد که همین امر موجب فروش بیشتر صنایع دستی خواهد شد. وی ادامه داد: با اینکه بیشتر صنایع دستی موجود در عمان از کشورهای هند و چین است اما این نشان می‌دهد که صنایع دستی ما نیز می‌تواند سهمی مهم از این بازار داشته باشد زیرا بسیاری از این صنایع نازل یا شبه صنایع دستی هستند، این به این معناست که ما می‌توانیم بازار فروشی عالی برای هنرمندان و صنایع دستی خود در عمان ایجاد کنیم.

نامورمطلق اظهار کرد: سفال، دشنه‌های عربی و حصیر از عمده تولیدات اصلی مراکز صنایع دستی در نزواست. همچنین دستارها، عمامه، کلاه و لباس‌های بانوان در عمان که امروزه از کشمیر هند به عمان می‌آید، می‌تواند زمینه و بازار هدفی مناسب برای سوزن‌دوزی‌های منطقه سیستان و بلوچستان باشد. معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور بیان کرد: قرار است به اندازه‌یی که بازار فروش در اختیار ما قرار می‌دهند، ما هم به آنها بازار بدهیم و این یک سود دو طرفه است که هم هنرمندان ما و هم هنرمندان عمانی ذی‌نفع بوده و هر دو از این ارتباط دو جانبه سود می‌برند.

وی گفت: باید با تک ‌تک کشورهای دنیا به یک تفاهم دو جانبه به تعرفه‌های ترجیحی دوجانبه برسیم تا بازارهای فروش صنایع خود را گسترش دهیم. نامورمطلق با بیان اینکه ما درحال محک زدن و مطالعه بازار صنایع دستی عمان هستیم، ادامه داد: در عمان ۶۰هزار نفر فعال در حوزه صنایع دستی حضور دارند که این رقم در ایران فقط مربوط به یک استان هرمزگان است. این آمار نشان از پتانسیل و ظرفیت بسیار بالای صنایع دستی ایران دارد.

او افزود: عمان از طریق گردشگری بازارهای فروش خوبی به دست آورده که به‌ واسطه ارتباط با کشورهای عربی همسایه که صنایع دستی خاصی هم ندارند، میسر شده و ما از این بازارها بی‌نصیب ماندیم. امیدواریم با گفت‌وگو و تفاهم، صنایع دستی ایران که از کیفی‌ترین تولیدات هنری است، بتواند از بازارهای جهانی بیشتری بهره‌مند شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر