فروش 10 میلیون دلاری «فروشنده» در جهان

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۴۶

«فروشنده» فیلم برگزیده اسکار در ادامه اکران بین‌المللی خود مجموع فروش جهانی خود را از مرز 10میلیون دلار گذراند. به گزارش ایسنا «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی که از تاریخ ۲۷ژانویه ۲۰۱۷ توسط کمپانی «کوهن مدیا» اکران خود را در سینماهای امریکا آغاز کرده و هم‌اکنون در ۱۵۵سالن سینمایی به روی پرده است تا به امروز به فروشی بالغ بر 2.348میلیون دلار در سراسر امریکا دست یافته است.

در میان سایر کشورهای خارجی نیز فرانسه با فروشی بیش از 1.841میلیون دلار همچنان بهترین بازار خارجی «فروشنده» محسوب می‌شود و سینماهای ایتالیا نیز با ۸۲۸ و اسپانیا با فروشی بالغ بر ۵۴۶ هزار دلار از دیگر بازارهای موفق این فیلم هستند.

این فیلم به لطف درخشش در جشنواره کن و متعاقب آن کسب جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار ۲۰۱۷ در سایر کشورهای خارجی نیز با استقبال رو به رو شده است. در جدول زیر فهرست کشورهای خارجی نمایش‌دهنده «فروشنده» همراه با فروش کنونی آنها آورده شده است که مجموع فروش آنها به بیش از 3.9میلیون دلار می‌رسد.

فیلم «فروشنده» در ایران نیز به فروش حدود ۱۶میلیارد تومان معادل 2/4میلیون دلار دست یافت تا یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران تا به امروز نام بگیرد. فروش 2.348میلیون دلاری در امریکا، فروش 9/3میلیون دلاری در سایر کشورهای خارجی همچنین فروش بیش از 2/4میلیون دلاری در ایران حاکی از آن است که فیلم «فروشنده» تا به امروز به فروش جهانی بالغ بر ۱۰میلیون دلار دست یافته است.

آخرین ساخته فرهادی در ادامه اکران بین‌المللی خود از 6 آوریل در دانمارک، از ۱۵ آوریل در

هنگ‌کنگ، از ۲۱ آوریل در لهستان، از تاریخ ۴ مه ‌در مالزی، از ۱۰ژوئن ۲۰۱۷ در سینماهای ژاپن و از ۲۹سپتامبر نیز در کشور بلغارستان به روی پرده می‌رود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر