سیمرغ‌های فجر به مقصد رسیدند

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۵۷

مریلا زارعی، بازیگر مطرح سینمای ایران امسال با فیلم‌های «زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده و فیلم سینمایی «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده در جشنواره فیلم فجر حضور یافت که با اعلام نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن در این لیست قرار گرفت و سرانجام سیمرغ را از آن خود کرد. لیلا حاتمی نیز ازجمله بازیگران زن سینمای ایران بود که امسال و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر تنها با یک فیلم در مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور حضور یافت و سر انجام برای بازی در فیلم سینمایی «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله در لیست نامزدهای بازیگر نقش اول سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفت و سیمرغ را از آن خود کرد.

به گزارش میزان، با اعلام اسامی برندگان سیمرغ بلورین سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر محسن تنابنده برای فیلم «فراری» و نوید محمدزاده برای فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به ترتیب سیمرغ‌های نقش اول و مکمل مرد را از آن خود کردند.

«ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی با ۵ سیمرغ بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم از نگاه ملی، طراحی صحنه و لباس رکورددار سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

«فِراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد و تهیه‌کنندگی جهانگیر کوثری با ۴ سیمرغ صدابرداری، نقش اول مرد، بهترین فیلمنامه و جایزه ویژه هیات داوران برای داوودنژاد در مقام دوم قرار گرفت.

«رگ خواب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید نعمت‌الله و «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیره‌ قیدی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان هر کدام با 3 سیمرغ در رده بعدی قرار گرفتند. سیمرغ بخش‌های عکس، جلوه‌های ویژه میدانی و بازیگر نقش اول زن به «رگ خواب» و سیمرغ بخش‌های جلوه‌های بصری، بازیگر مکمل زن و استعداد درخشان به «ویلایی‌ها» تعلق گرفت.

فیلم‌های «زیر سقف دودی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی پوران درخشنده، «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند و تهیه‌کنندگی علی جلیلوند و «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی هرکدام موفق به دریافت 2سیمرغ شدند.

«زیر سقف دودی» سیمرغ‌ بخش‌های چهره‌پردازی و بازیگر نقش اول زن، «بدون تاریخ، بدون امضا» سیمرغ بخش‌های صداگذاری و بازیگر نقش مکمل مرد و «تابستان داغ» سیمرغ بخش‌های تدوین و فیلمبرداری را از آن خود کردند. در نهایت فیلم «نگار» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان نیز سیمرغ بهترین موسیقی فیلم را از آن خود کرد و «خفگی» و «یک روز بخصوص» هم با احتساب جایزه آرش آقابیک برای جلوه‌های ویژه میدانی؛ یک سیمرغه شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر