بازگشت به امریکا

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۸۶


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه عکس یک خود را به بازگشت نازنین زینوری، محقق ایرانی به امریکا اختصاص داده است. عکس این روزنامه این مهندس ایرانی را در بدو ورود به امریکا نشان می‌دهد. این در حالی است که اخیرا دولت امریکا از بازگشت او به این کشور خودداری کرده بود. او در 7سال گذشته در امریکا به سر برده و مدرک دکترای خود در رشته مهندسی صنایع را دریافت کرده و در بخش تحلیل داده‌ها در دانشگاه کلمسون در کارولینای جنوبی مشغول به کار بوده است. این محقق ۲۹ ساله ایرانی اشاره می‌کند که پیش‌تر از فرودگاه اتلانتیا به ایران برای مدتی کوتاه سفر کرده بود که متوجه شد به دلیل دستور ترامپ، امکان بازگشت به امریکا را ندارد. او می‌گوید: «یک روز پس از رسیدن به ایران شایعاتی شنیدم درباره قانون جدید ممنوعیت سفر شهروندان ایرانی مقیم امریکا. در ابتدا توجهی نکردم و فکر کردم شایعه است. اما متاسفانه این شایعه حقیقت داشت». او می‌افزاید: «زمانی که در تهران از طریق تلویزیون تماشا می‌کردم که ترامپ چگونه فرمان را امضا می‌کند وحشت‌زده شدم. تصمیم گرفتم با هر قیمت و هزینه ممکنی، سریع‌ترین بلیت را برای سفر پیدا کنم».


آس:

این روزنامه ورزشی تیتر یک خود را به بازی اخیر بارسا و اتلتیکو مادرید اختصاص داده است. پیش از این دیدار نیز دیگو پابلو سیمئونه، سرمربی اتلتیکومادرید در نشست خبری گفته بود: «من واقعیت را دوست دارم. واقعیت آشکار است. بارسلونا تیم خیلی قوی در خانه‌اش است و باید دید چه اتفاقاتی در زمین خواهد افتاد. تنها کاری که باید انجام دهیم زدن بیش از 2 گل است تا باتوجه به نتیجه بازی رفت بتوانیم صعود کنیم.» سرمربی اتلتیکومادرید در ادامه گفت: «می‌توانم درباره بازی صحبت کنم اما واقعیت تفاوت زیادی با گفته‌هایم دارد. بارسا تیم قدرتمندی است و بهترین تیم جهان محسوب می‌شود.» سیمئونه درباره حضور فرناندو تورس در ترکیب اصلی اظهار کرد: «هنوز تمرین اختصاصی در رابطه با این بازی انجام ندادیم. فردا تصمیم خواهیم گرفت چه کسانی بازی خواهند کرد.»


فایننشال تایمز:

تیتر یک این روزنامه به تاثیر رسوایی اخیر فرانسوا فیون، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا بر بازارهای مالی و اوراق قرضه اشاره دارد. این گزارش نشان می‌دهد که قیمت‌ها به پایین‌ترین میزان طی 18ماه اخیر رسیده است. در همین حال فرانسوا فیون، نامزد جناح راست میانه فرانسه برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو با انتقاد از اتهامات مرتبط با رسوایی مالی مرتبط با خانواده‌اش، آن را «افترایی حرفه‌یی» در راستای مقابله با کارزار انتخاباتی‌اش خوانده است. فرانسوا فیون در آخرین اظهارنظر در این باره گفت: «من به تحقیقاتی که در حال انجام است اعتماد دارم و منتظر نتیجه آن هستم. اما باید بگویم تا آنجایی که به خاطر دارم در تاریخ جمهوری پنجم چنین وضعیتی هرگز پیش نیامده است؛ 3ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، عملیاتی حرفه‌یی با چنین گستردگی با هدف از میان برداشتن یک نامزد به شیوه‌یی غیردموکراتیک انجام می‌شود.» این درحالی است که اخیرا یکی از هفته‌نامه‌های فرانسوی میزان درآمد همسر و 2فرزند فرانسوا فیون را بیش از یک میلیون یورو اعلام کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر