پرداخت هزینه‌های فیلم فجر در 3 قسط

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۸۵

مدیر امور استان‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد، استقبال شهرهای کوچک از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر بیشتر از شهرهای بزرگ بود. به گزارش مهر، بابک رضایی مدیر امور استان‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم گفت: از ۴۴ اثر راه یافته به بخش چشم‌انداز سینمای ایران ۴۰ اثر همزمان با تهران در استان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود که صاحبان این آثار موافقت خود را برای نمایش در استان‌های مختلف به شورای عالی تهیه‌کنندگان اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این آثار به ۵ بسته ۸ فیلمی تقسیم شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر در استان‌ها از ۱۴بهمن آغاز شده و تا ۲۱بهمن ماه ادامه دارد، این ۵ بسته ۸ فیلمی به واسطه تعهدی که به شورای عالی تهیه‌کنندگان داشتیم مبنی بر اینکه این فیلم‌ها به صورت مساوی در سراسر کشور دیده شوند بین ۲تا ۳بسته به هر استان تخصیص داده شده است.

مدیر امور استان‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: اکثریت استان‌های کشور ۲بسته ۸ فیلمی و در مجموع ۱۶فیلم را دریافت کرده‌اند و تعدادی از استان‌ها نیز ۳بسته ۸ فیلمی یعنی ۲۴فیلم را دریافت کرده‌اند. این آثار در ۴۰سالن در ۳۰مرکز استان و برای هر فیلم بین ۲تا ۳سانس اکران در نظر گرفته شده است همچنین هر سالن در استان‌های مختلف 4سانس نمایش در روز دارد که شامل سانس‌های ۱۵، ۱۷، ۲۰و ۲۱ شب در نظر گرفته شده که این سانس‌ها در همه شهرهای کشور یکسان است.

وی با اشاره به اینکه استقبال از نمایش فیلم‌های جشنواره در استان‌ها بسیار خوب است، بیان کرد: اتفاق جالبی که در این بخش رخ داده این است که استقبال از فیلم‌ها در استان‌های محروم‌تر و شهرهایی که تجربه کمتری در حضور جشنواره فیلم فجر داشتند نسبت به شهرهای بزرگ بهتر است و مردم حضور چشمگیرتری دارند اما شهرهایی مانند مشهد، شیراز و اصفهان استقبال کمتری نسبت به برگزاری جشنواره داشتند و این با پیش‌بینی ما کاملا مغایرت داشت. این مدیر سینمایی توضیح داد: این درحالی است که در شهر مشهد3سالن سینما ۲۴فیلم جشنواره را نمایش می‌دهد. در شیراز نیز ۲سالن با ۲۴فیلم جشنواره میزبان مردم است. در این شرایط وضعیت استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر در استان‌هایی مانند خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد بسیار بهتر است.

وی تاکید کرد: یکی از علت‌های افزایش استقبال بیشتر در شهرهای کوچک نسبت به شهرهای بزرگ این است که شهرهای محروم‌تر زمانی که در معرض اتفاق‌های ملی و فرهنگی قرار می‌گیرند با استقبال بیشتری با آن برخورد می‌کنند اما در شهرهای بزرگ‌تر با توجه به اینکه فضای فرهنگی بیشتر و بهتری وجود دارد، قدرت انتخاب مردم برای استفاده از برنامه‌های هنری بیشتر است.

رضایی در پایان گفت: براساس تفاهمنامه‌یی که با صاحبان فیلم‌ها داشتیم، تصمیم بر این شد تا هزینه نمایش فیلم‌ها در استان‌ها در 3 قسط به صاحبان فیلم‌ها پرداخت شود و تا آنجا که می‌دانم ۲ قسط از 3 قسط مورد نظر پرداخت شده و قسط آخر بعد از پایان جشنواره به صاحبان آثار پرداخت می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر