شورش در کاخ سفید

۱۳۹۵/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۳۶۸


اکونومیست:

این هفته‌نامه تیتر جلد خود را بازهم به دونالد ترامپ رییس‌جمهوری جدید امریکا اختصاص داده است. این هفته‌نامه با اشاره به آمدن ترامپ به کاخ سفید، از اعتراض‌ها علیه او صحبت کرده و این‌طور بیان کرده است که آمدن ترامپ به منزله این است که شورشی در کاخ سفید ایجاد شده است. این در حالی است که همزمان با مراسم تحلیف رییس‌جمهوری جدید امریکا، خیابان‌های شهر واشنگتن صحنه تظاهرات ضد دونالد ترامپ بود و در این تظاهرات بیش از 100 نفر بازداشت شدند. پلیس واشنگتن پس از اعتراض‌های خشونت‌آمیز ضد دونالد ترامپ رییس‌جمهوری جدید امریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد برای مهار کردن معترضان از اسپری فلفل و دیگر ابزارهای کنترلی استفاده شد. شبکه خبریCNN امریکا گزارش داده بود که پلیس ضد شورش واشنگتن دست‌کم 120معترض را همزمان با برگزاری مراسم سوگند دونالد ترامپ بازداشت کرده است. این شبکه خبری تصاویری از درگیری پلیس و معترضان و صحنه‌هایی از شلیک گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی که برای متفرق کردن تظاهرکنندگان مورد استفاده قرار گرفت، پخش کرد.


فایننشال تایمز:

مساله پیش‌بینی‌ برنامه‌های بانک بریتانیا و برگزیت، به یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه تبدیل شده است. بر این اساس، به نظر می‌رسد که بانک اصلی بریتانیا برنامه خود را با توجه به احتمال تاثیر برگزیت بر اقتصاد این کشور تنظیم کرده است. در همین حال کارشناسان معتقدند بریتانیا در سال 2017، رشد اقتصادی ضعیف‌تری را نسبت به سال 2016 تجربه خواهد کرد. مطالعات نشان می‌دهد ادامه روند جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) ممکن است، خطراتی را برای اقتصاد این کشور در پی داشته باشد. کاهش قیمت خرده‌فروشی‌ها و افزایش تورم موجب افزایش فشار بر مصرف‌کنندگان می‌شود که تاکنون موتور محرک رشد اقتصادی بوده‌اند. از این رو به اعتقاد لیز مارتینز اقتصاددان بریتانیایی، سه ماهه چهارم سال 2016 آخرین مرحله از رشد اقتصادی انگلیس قبل از آغاز روند نزولی آن خواهد بود.


فیگارو:

تیتر یک این روزنامه فرانسوی به وضعیت فرانسوا فیون در انتخابات آینده فرانسه اشاره دارد. در کنار این گزارش، اخیرا نیز برخی خبرها حاکی از آن بود که ناراحتی افکارعمومی فرانسه از پرونده رسوایی مالی اصلی‌ترین نامزد رقابت ریاست‌جمهوری این کشور، ممکن است وی را پیش از رسیدن به ایستگاه کاخ «الیزه»، به پیاده شدن از قطار انتخابات وادار کند. حزب راست میانه «جمهوری‌خواهان» فرانسه فعلا موضع‌گیری رسمی در خصوص احتمال عقب‌نشینی «فرانسوا فیون» نامزد منتخب حزب برای حضور در رقابت ریاست‌جمهوری ۲۰۱۷ اعلام نکرده است. اما از هم‌اکنون زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه اگر پرونده فساد مالی فیون بیش از این بر محبوبیت وی سایه افکند، میانه‌روها چاره‌یی جز فرستادن نامزد دیگری به گود انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه نخواهند داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر