رکورد هزار کتاب برای دختر 4 ساله

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۷۴

«دالیا ماری آرانا» نام دختربچه‌یی 4ساله است که تاکنون بیش از هزار کتاب مطالعه کرده و به خاطر این امتیاز درخشانش جایزه‌یی دریافت کرده است. به گزارش ایسنا، هافینگتون پست نوشت: دختری به نام «دالیا ماری آرانا» از ایالت جورجیای امریکا با وجود اینکه تنها 4سال سن دارد بیش از هزار کتاب مطالعه کرده و به همین دلیل او را شایسته دریافت عنوان «کتابخانه‌دار یک‌ روزه» در بزرگ‌ترین کتابخانه جهان دانستند.

«کارلا هیدن» مسوول کتابخانه ملی کنگره امریکا که عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه جهان را یدک می‌کشد، نخستین زن و نخستین آفریقایی ـ امریکایی است که سمت کتابخانه‌داری این مکان را دارد. او درباره این پدیده 4ساله در توییتر خود نوشت: دیدن «دالیا ماری آرانا»ی 4ساله از گینزویل جورجیا به عنوان «کتابخانه‌دار یک‌روزه» خیلی سرگرم‌کننده بود. او تا الان بیش از هزار کتاب خوانده است.

مادر این دختر گفته است که او مطالعه را از حدود دو سالگی آغاز کرده و در برنامه «هزار کتاب پیش از مهدکودک» شرکت کرده و آن را به پایان رسانده است. «دالیا» به مادرش گفته که کتابخانه کنگره، «محبوب‌ترین، محبوب‌ترین، محبوب‌ترین کتابخانه» او در کل جهان است.

این دختر 4ساله که حالا کارت افتخاری بزرگ‌ترین کتابخانه جهان را هم دارد، می‌تواند هر زمان که خواست از این مرکز کتاب قرض بگیرد. «دالیا» گفته قصد دارد کودکان دیگر را به کتاب‌خوانی تشویق کند و خودش همین ‌طور به مطالعه کتاب‌های بیشتر ادامه دهد. او در مصاحبه‌‌یی که اخیرا انجام داده، گفته است: امیدوارم بتوانم ۱۰۰هزار تا کتاب بخوانم.

این رکورد درحالی است که طبق آمار و ارقام در امریکای جنوبی، مردم آرژانتین کتابخوان‌ترین مردم جهان هستند. آنها بیشتر شیفته مطالعه کتاب‌های ترجمه شده، هستند و یکی از علاقه‌مندی‌های مردم این کشور مطالعه زندگی‌نامه‌های شخصیت‌های مشهور جهان است. آمار امریکای جنوبی نشان می‌دهد که مردمان کشور پرو روزنامه‌خوان‌ترین مردمان این قاره هستند و 71درصد مردم این کشور نشریات روزانه و هفتگی را مطالعه می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر