پای کتاب‌های جدید به بازار داستان باز شد

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۹۱۱

کتاب‌های ترجمه‌یی «موسیقی برای آفتاب‌پرست‌ها»، «ما همیشه قلعه‌نشینان»، «همراه من بیا»، «آنته‌کریستا» و «سفر زمستانی» راهی بازار کتاب شدند. به گزارش ایسنا، مجموعه داستان«موسیقی برای آفتاب‌پرست‌ها» نوشته ترومن کاپوتی با ترجمه بهرنگ رجبی در ۱۶۲صفحه با تیراژ ۱۰۰۰نسخه و قیمت ۱۳هزار تومان منتشر شده‌ است. رمان «ما همیشه قلعه‌نشینان» نوشته شرلی جکسن با ترجمه علیرضا مهدی‌پور در ۱۹۸صفحه با شمارگان ۱۰۰۰نسخه و قیمت ۱۵هزار تومان منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است:«ما همیشه قعله‌نشینان» آخرین رمان بانوی شهیر ادبیات امریکا، شرلی جکسن(۱۹۶۵-۱۹۱۶) است. نویسنده‌یی به ‌شدت گوشه‌گیر که برخی از بهترین آثار بلند و کوتاه میانه قرن بیستم ادبیات امریکا از آن اوست. این رمان داستان دو خواهر است در خانه‌یی عجیب در روستایی مرموز. رمان مملو از اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده‌یی است و آدم‌هایی که انگار خبثی در وجودشان پنهان شده. وجوه خیر و شر انسانی برای شرلی جکسن بسیار مهم بود و در این رمان نیز اجرایی از این تقابل را روایت می‌کند. راوی رمان که دختری است جوان از خواهرش و شهری می‌گوید که در آن زندگی می‌کنند و آدم‌هایی که منتظر شکار دیگرانند... »

شرلی جکسن تنها ۴۸سال داشت که در خواب سکته کرد و مرد اما رمان‌ها و داستان‌های کوتاهش آثار درخشانی از غافلگیر شدن انسان، خشونت، روابط پیچیده عاطفی و از همه مهم‌تر تنهایی است. جکسن در ایران نیز با کتاب«همراه من بیا» و داستان منحصر به ‌فرد «بخت‌آزمایی» شناخته شده است. همچنین کتاب«همراه من بیا: چند بخش از یک رمان، 14داستان کوتاه و 3 سخنرانی همراه 2داستان» نوشته شرلی جکسن، گردآورنده استنلی ادگار هایمن و ترجمه بهرام فرهنگ در ۳۱۵صفحه با شمارگان ۱۰۰۰نسخه و قیمت ۳۳هزار تومان عرضه شده‌ است.

کتاب دیگر«آنته‌کریستا» نوشته املی نوتومب است که با ترجمه محبوبه فهیم‌کلام در ۱۰۲صفحه با تیراژ ۱۰۰۰نسخه و به بهای ۹هزار تومان راهی بازار کتاب شده است. همچنین رمان دیگری از املی نوتومب به نام «سفر زمستانی» با ترجمه بنفشه فریس‌آبادی در ۹۷صفحه با شمارگان ۱۰۰۰نسخه و قیمت ۸۰۰۰ تومان منتشر شده‌ است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: املی نوتومب (۱۹۶۶) نویسنده‌ شناخته ‌شده بلژیکی رمان کوتاه «سفر زمستانی» را سال ۲۰۰۹ منتشر کرده است. این رمان‌نویس که در دو دهه گذشته با آثار پرشمار و سبک روایی خاصش توانسته مخاطبان بسیار زیادی برای خودش پیدا کند در این رمان نیز از «فقدان» می‌نویسد. رمان روایت پریشان ‌احوال مردی جوان است که می‌خواهد یک هواپیمای مسافربری را با همه مسافرانش بدزدد و فاجعه‌یی رقم بزند. او در این وضع که خشم از زندگی و دیگران در آن بیداد می‌کند به گذشته فلاش‌بک می‌زند و پای عشقی عجیب و روزهایی عجیب‌تر را پیش می‌کشد که باعث شده‌اند او به سوی چنین تصمیم وحشتناکی گام بردارد و به اجرایش مصمم شود. نوتومب در این رمان فضاهایی می‌سازد که در عین داشتن وجوهی رئالیستی، طنزی سیاه و شخصیت‌هایی نامتعارف را نیز در خود دارد. شاید بتوان گفت «سفر زمستانی» حرکتی است از تنهایی ملال‌آور یک آدم معمولی به سمت خلأیی بسیار عجیب. انسان‌های تنها و کمرنگ نوتومب جایی دچار جنون می‌شوند که انگار دیگر کاری از دست کسی برنمی‌آید و راه‌حل فقط دزدیدن یک هواپیماست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر