کدر شدن روابط چین و بریتانیا

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۶۷


فایننشیال تایمز:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به نگرانی‌ها درخصوص کدر شدن روابط چین و بریتانیا اختصاص داده است. این گزارش درحالی است که پیش از این اقدام تعجب‌برانگیز نخست‌وزیر جدید بریتانیا در تعویق تصمیم نهایی درباره ساخت یک نیروگاه هسته‌یی که بخشی از بودجه آن از سوی چین تامین می‌شود، ‌تردیدهایی را در پکن درباره تعهد بریتانیا در سرمایه‌گذاری خارجی و «دوره طلایی» روابط بین دو پایتخت به وجود آورده بود. هفته گذشته بریتانیا اعلام کرد برای بازنگری در پروژه بحث برانگیز ۱۸میلیارد پوندی (۲۳/۷میلیارد دلاری) هینکلی پوینت تا پاییز به زمان نیاز دارد و قراردادی که دیوید کامرون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا سال گذشته با چین و فرانسه برای ساخت نخستین نیروگاه هسته‌یی نسل جدید منعقد کرده بود را به تعویق انداخت.


وال ‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به بررسی بازار کار در هر دوره ریاست‌جمهوری در امریکا اختصاص داده است. براساس این گزارش، وضعیت نرخ اشتغال و بیکاری در دوره‌های مختلف ریاست‌جمهوری مورد بررسی قرار گرفته و هر دوره با دوره‌های قبل از آن مقایسه شده است. این گزارش درحالی است که پیش از این بررس‌ها نشان می‌داد، شمار بیکاران در امریکا کمی کاهش یافته اما کارشناسان معتقد بودند که این آمار و ارقام گویای واقعیت بیکاری در کشور نیست. دولت باراک اوباما پیش از این، ایجاد فرصت‌های شغلی به ویژه برای جوانان را یکی از اولویت‌های اصلی دولت خودش اعلام کرده بود. در همین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد، برنامه‌های دولت در این زمینه نتایج چندانی به همراه نداشته و هنوز هم بیکاری مشکل جدی در امریکا به شمار می‌رود. در واقع بیکاری یکی از بزرگ‌ترین موانع در مسیر پیشرفت اجرای برنامه‌های اوباما در داخل امریکاست.


واشنگتن ‌پست:

تیتر یک این روزنامه به دستور پوتین برای حملات سایبری علیه امریکا اختصاص دارد. براساس این گزارش، آژانس‌های اطلاعاتی امریکا با انتشار گزارشی گفتند، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه شخصا دستور داده بود یک کمپین مخفی چند جانبه برای اعمال نفوذ بر انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا به نفع دونالد ترامپ عمل کند. این گزارش اطلاعاتی یک نسخه طبقه‌بندی نشده از یک گزارش دقیق‌تر و طبقه‌بندی شده است که قبلا به دونالد ترامپ، کاخ سفید و رهبران کنگره تحویل داده شد که در آن از ذکر شواهد و مدارک دولت امریکا درخصوص ادعاهایش خودداری شده است. سازمان‌های اطلاعاتی امریکا نتیجه گرفته‌اند که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه برای ضربه زدن به هیلاری کلینتون و کمک به پیروزی دونالد ترامپ، دستور یک عملیات چند جانبه علیه انتخابات امریکا را صادر کرده بود. در نسخه غیرمحرمانه گزارش این سازمان‌ها آمده است: هدف روسیه تضعیف اعتماد به روند دموکراتیک امریکا، بدنام کردن هیلاری کلینتون و ضربه زدن به شانس انتخاب شدن و ریاست‌جمهوری احتمالی وی بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر