تهاتر بلیت تهرانگردی با اهدای کتاب به روستاها

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۶۶

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از آغار طرح «تهرانگردی در ازای اهدای کتاب به کتابخانه‌های روستایی» با شعار «هر گردشگر یک سفیر آگاهی» همزمان با روز اهدای کتاب خبر داد. به گزارش ایسنا، رجبعلی خسروآبادی یادآور شد: گردشگری باید توسعه پایدار را در همه ابعاد جامعه به همراه داشته باشد و مروج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین شکل ممکن باشد. گردشگری با استفاده از این ابزار می‌تواند تاثیر چشمگیری در رسیدن به توسعه پایدار داشته باشد.

وی در ادامه گفت: امروز ملاک سنجش شهرهای توسعه یافته براساس معیارهای فرهنگی است، اگر فرهنگ در جامعه توسعه پیدا کند شاهد پیشرفت در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهیم بود.

خسروآبادی یادآور شد: کتاب نقش اساسی و کلیدی در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتی مردم دارد. با این وصف یکی از راه‌های جذب مشارکت‌های مردمی، اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی است. اگر فرهنگ مطالعه ترویج پیدا کند بی‌شک فرهنگ توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی نیز در جامعه پایدار خواهد بود. وی در ادامه افزود: اجرا و تداوم این طرح در بلندمدت اثرات بی‌شماری در صیانت از بناها و تپه‌های تاریخی خواهد داشت. خسروآبادی با بیان اینکه اهدای کتاب، یک حرکت جنبشی و مردمی است، اظهار کرد: در این طرح با مشارکت شهروندان کتاب‌های مطالعه شده از منازل خارج می‌شود و برای استفاده عمومی در کتابخانه‌های روستایی برای نشر دانش به اشتراک گذاشته شود. ما از عموم شهروندان می‌خواهیم با اهدای کتاب به کتابخانه‌های روستایی ضمن دریافت بلیت تورهای تهرانگردی، ما را در اجرای این طرح یاری کنند. او گفت: اجرای این طرح به صورت پیوسته با برگزاری گشت‌های گردشگری در پایتخت و شهرستان‌های استان تهران ادامه خواهد داشت. در این گشت همراه داشتن کتاب اهدایی، بلیت شرکت در تور خواهد بود و شهروندان ضمن بازدید از آثار تاریخی شهرستان ری در انتها کتاب‌های خود را به کتابخانه روستایی ده خیر اهدا خواهند کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر