وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به مناطق محروم و برقراری عدالت آموزشی در استانها تلاش این وزارتخانه است. به گزارش ایسنا، فخرالدین احمدیدانشآشتیانی با اشاره به اولویت توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم کشور افزود: با بازدید میدانی از مدارس و شناخت بیشتر از وضعیت شاخصهای آموزشی استان، برای چگونگی تقویت شاخصها، توسعه و بازسازی فضاهای آموزشی سیستان وبلوچستان برنامهریزی میشود. وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه اولویت این وزارتخانه توجه به مناطق محروم و کم برخوردار کشور است، نخستین سفر استانیام را به سیستان و بلوچستان انجام دادم. وی خاطرنشان کرد: در این سفر با همکاری همکارانمان در سیستان و بلوچستان چگونگی تقویت مجموعههای آموزشی این استان بررسی میشود. دانشآشتیانی با اشاره به حذف مدارس خشت و گلی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برای این کار برنامههایی در دست اقدام داریم و با تعاملی که با خیران مدرسهساز برقرار شده تلاش میشود در جهت رفع محرومیتهای فضاهای آموزشی این استان گامهای موثری برداشته شود.
همچنین معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این رابطه گفت: کیفیتبخشی به امور آموزشی و پرورشی در مدارس باید به بازسازی الگوی روابط درون مدرسهیی و آموزشهای لازم برای توانمندسازی دانشآموزان کمک کند تا دانشآموزان (توانمند، مستقل، خودرهبر، پژوهشگر و متدین) تربیت شوند. زرافشان اظهار کرد: ما در مدارس علاوه بر فعالیتهای علمی و آموزشی، دانشآموزان را برای خوب زندگی کردن و با هم زندگی کردن در جامعه آموزش میدهیم. وی تصریح کرد: اگر نحوه خوب زندگی کردن و پاکی در زندگی را به دانشآموزان یاد ندهیم، جامعه با مشکلاتی از قبیل طلاق، زندان، خشونت و غیره روبهرو میشود لذا مدیران مدارس فرصتهای لازم را برای دانشآموزان فراهم کنند. وی در ادامه در خصوص تولید کردن هنرستانها، هدایت تحصیلی، افزایش پوشش تحصیلی، ارتقای کیفیت آموزشی، علمی و مدیریت آموزشگاهی مباحثی را مطرح کرد.