سقوط دلار و لبخند خریداران تلفن‌همراه

۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۳

بازار تلفن‌همراه، به‌عنوان یکی از پویاترین بازارهای کشور به‌دلیل وابستگی مستقیم به نرخ دلار، همواره در نوسان است. از طرفی ورود مدل‌ها و فناوری‌های تازه، موجب می‌شود تا نرخ محصولات قدیمی‌تر روبه‌افول بگذارد.

این موضوع به‌خصوص طی چند روز گذشته که نرخ دلار و ارزهای جهانی روندی نزولی به خود گرفته‌اند، بازتاب بسیار ملموسی در بازار تلفن‌همراه

داشته است.

کاهش قیمت دلار به 3110‌تومان و روند کلی کاهشی آن از ابتدای هفته گذشته، کارشناسان و تحلیلگران را متقاعد کرده که قیمت این ارز در روزهای آینده از 3100‌تومان نیز پایین‌تر بیاید که در عمل می‌تواند از سطح حمایتی تعیین‌شده، پایین‌تر رفته و بر نرخ‌ محصولات قابل عرضه در بازارهای متکی به نرخ دلار از‌جمله بازار گوشی تلفن‌همراه تاثیر کاهشی بگذارد. با این وصف، به‌نظر می‌رسد طی هفته‌یی که پیش رو خواهیم داشت، قیمت انواع گوشی تلفن‌همراه روندی روبه‌پایین را تجربه کند و این کاهش را باید به درصد تنزل قیمت ناشی از ورود محصولات جدید اضافه کرد. در چنین شرایطی بدیهی است که بازار تلفن‌همراه با استقبال قابل‌توجهی از سوی خریداران روبه‌رو شود و این در شرایطی است که اصولا در ماه پایانی تابستان، بازار تا حدی به تحرک

خواهد افتاد.

بازار محصولات فناوری از‌جمله تلفن‌همراه درآستانه شروع فصل تحصیل، معمولا با افزایش تقاضا همراه می‌شود، دانشجویان و محصلان خود را برای سال تحصیلی جدید آماده می‌کنند و باتوجه به اینکه«تلفن‌همراه» این روزها به یک ابزار مهم زندگی، کار و تحصیل مبدل شده، انتظار می‌رود راهرو بازارهای تلفن‌همراه تهران و شهرهای بزرگ مملو از خریدارانی شود که کاهش نرخ دلار نیز آنها را ترغیب به خرید کرده است.

از این رو، پیش‌بینی می‌شود، روزهای آینده روزهای پررونق و پرتحرکی برای بازار تلفن‌همراه باشد و این روند تا اواخر شهریور به شکلی فزاینده ادامه یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر