هراس بانک‌ها از برگزیت

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۷۹

فایننشیال تایمز:

تیتر یک این روزنامه به مساله خروج بریتانیا از اروپا و نگرانی بانک‌های اروپایی اختصاص دارد. این مساله درحالی است که اخیرا بانک‌های ژاپنی تهدید کرده‌اند که به دلیل هراس از برگزیت از بریتانیا خارج می‌شوند. بر این اساس، بانک‌های ژاپنی فعال در انگلیس تهدید کرده‌اند که در صورت عدم دسترسی این کشور به بازار واحد اروپایی بعد از برگزیت، فعالیت خود را به خارج از انگلیس منتقل خواهند کرد. روزنامه فایننشال تایمز روز جمعه در گزارشی عنوان کرده بود که بانک‌های ژاپنی در گفت‌وگو با «فیلیپ هاموند» وزیر دارایی انگلیس خواستار تضمین در مورد ادامه دسترسی‌شان به بازار واحد اروپایی بعد از برگزیت شده‌اند. براساس گزارش این روزنامه، بانک‌های ژاپنی گفته‌اند در صورت عدم دریافت این تضمین ظرف 6 ماه اقدام به انتقال عملیاتشان به خاک اصلی اروپا خواهند کرد. در همین حال به نوشته نشریه ایندیپندنت در روز جمعه، فیلیپ هاموند مجددا با روسای بانک‌های ژاپنی فعال در انگلیس در لندن دیدار داشته است. به نوشته این نشریه، روسای بانک‌های ژاپنی در این دیدار نسبت به تاثیرات منفی احتمالی برگزیت روی کسب و کار انگلیس ابراز نگرانی کرده و خواستار روشن شدن طرح‌های لندن در قبال خروج از اتحادیه اروپا شدند.


نیویورک تایمز:

این روزنامه تیتر یک خود را به وضعیت خرس‌های قطبی شمال اختصاص داده است. این گزارش که وخامت وضع این حیوانات را نشان می‌دهد درحالی است که در نشست شورای قطب شمال، امریکا، روسیه و سایر کشورهای قطب شمال متعهد شدند که در مقابله با تغییرات آب و هوایی همکاری کنند. ایگور پلییاکف، کارشناس تغییرات جوی و استاد دانشگاه آلاسکا فربنکز در این رابطه گفته بود که احتمال نوسانات درجه هوا و پوشش یخ دریاهای شمال در یک یا دو دهه آینده وجود دارد اما این روند درازمدت درخصوص درجه حرارت بالاتر، کاهش یخ‌های دریا و وضعیت دشوار خرس‌های قطبی است. برآورد شده است که جمعیت خرس‌های قطبی بین 20هزار و 25هزار جانور است که در 5 کشور وابسته به قطب شمال زندگی می‌کنند. آلاسکا تنها ایالت در امریکا با خرس‌های قطبی نمادین است. حفاظت آشیانه خرس‌های قطبی از دست انسان‌ها و کاهش خطر نشت و ریزش نفت در دریاهای شمال ازجمله اقدامات اساسی برای حفظ اینگونه جانوری است.


ال ‌پاییس:

مساله انتخابات سال گذشته اسپانیا به تیتر یک این روزنامه تبدیل شده است. این روزنامه حدود یک سال بعد از انتخابات سال 2015 این کشور که با حضور حزب‌های مختلف برگزار شد، وضعیت آراء مردم را تحلیل کرده است. بر این اساس انتخابات سراسری اسپانیا روز یک‌شنبه ۲۶ژوئن ۲۰۱۶ برگزار شد. در این انتخابات همچنین احزاب انتخاباتی برای تصاحب ۳۵۰کرسی مجلس نمایندگان و ۲۰۸کرسی از ۲۶۶کرسی مجلس سنا رقابت کردند. در انتخابات سال ۲۰۱۵ هیج حزبی حائز اکثریت آرا نشد و به این ترتیب یکی از پراکنده‌ترین مجالس اسپانیا از لحاظ تقسیم کرسی‌ها میان احزاب از سال ۱۹۷۷ شکل گرفت. مذاکرات متعاقب آن انتخابات بی‌حاصل بود و منجر به بن‌بست سیاسی شد با شکست در مذاکرات ائتلاف راه برای برگزاری انتخابات مجدد در ۲۶ژوئن ۲۰۱۶ هموار شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر