تداوم مشکلات «جنگل»

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۷۹


فیگارو:

این روزنامه در تیتر یک خود به موضوع اردوگاه شهر کاله در فرانسه پرداخته است. اردوگاه فوق که مربوط به مهاجران است، در سال‌های اخیر بسیار بحث‌برانگیز شده است. فیگارو عنوان کرده که مشکلات این اردوگاه به قوت خود باقی است و مشکلات آن حل نشده است. این در حالی است که در روزهای گذشته برخی خبرها حاکی از تخلیه اردوگاه فوق است که به اردوگاه «جنگل» مشهور شده است. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود 3هزار مهاجر از کشورهای مختلف که بیشترشان از سودان و اریتره هستند، خود را به اینجا رسانده‌اند تا یک زندگی جدید را در ۳۳ کیلومتر آن طرف‌تر در بریتانیا آغاز کنند. مرز فرانسه و بریتانیا قبل از سال ۲۰۰۳ و امضای پیمان توکه در آن سوی آب یعنی در خاک بریتانیا بود. ولی حالا مرز را در این طرف آب و در خاک فرانسه کشیده‌اند تا بتوانند راحت‌تر از مهاجرت غیرقانونی جلوگیری کنند. همین تغییر مرز، حالا بندر کاله را به دژ محکمی در مقابل مهاجران تبدیل کرده است.

وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به مساله تداوم انتقادهایی اختصاص داده که دونالد ترامپ علیه هیلاری کلینتون داشته است. بر این اساس ترامپ بعد از ماجرای ایمیل‌های کلینتون، دوباره عنوان کرده است که اگر کلینتون انتخاب شود، مشکلات را بیشتر کرده و بن‌بستی برای امریکا ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که در مدت اخیر، مشکلات اخیر کلینتون موجب تقویت موضع ترامپ شد. دردسر جدید نامزد دموکرات انتخابات امریکا موجب شده تا امید به پیروزی در کمپین جمهوری‌خواهان این کشور فزونی یابد. وضعیت «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا به دلیل مشکلات اخیری که بر سر ایمیل‌های افشا شده «هیلاری کلینتون» پیش آمده دچار تغییر شده و این امر سبب تقویت موضع این نامزد جمهوری‌خواه در چند روز اخیر شده است. افشاگری پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) در مورد تحقیق و بررسی بخشی از ایمیل‌های سرور خصوصی هیلاری کلینتون به کمپین انتخاباتی ترامپ جان تازه‌یی بخشیده است. ترامپ در جمع هواداران خود در نیوهمپشایر، مین و آیووا انتقادات شدیدی به نامزد دموکرات‌ها و فسادهای وی وارد آورد و او را غیر قابل اعتماد خواند. ترامپ مدعی شد، نظام سیاسی امریکا کاملا فاسد و متقلب است و علیه وی در حال توطئه‌چینی است.

مارکا:

تیتر یک این روزنامه اسپانیایی زبان به دیدارهای بارسلونا و اتلتیکو در لیگ قهرمانان اختصاص دارد. دو تیم اسپانیایی با پیروزی می‌توانند به مرحله بعد صعود کنند. این نشریه به صحبت‌های گرت بیل پس از تمدید قراردادش با رئال مادرید اشاره کرد. مهاجم ولزی گفت: تمدید قرارداد با مادرید برایم یک رویا بود. امیدوارم جام‌های زیادی را در این باشگاه فتح کنم. این روزنامه به صدمین بازی زین‌الدین زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید در دیدار برابر لژیا ورشو لهستان اشاره کرد. تساوی یک بر یک والنسیا و دپورتیوو لاکرونیا در آخرین دیدار هفته دهم لالیگا از عناوین این نشریه است. این روزنامه به احتمال محرومیت سباستین فتل به خاطر توهین به رانندگان اشاره دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر