نمایشگاه«١٠٠١ بشقاب زیر لعابی»

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۷۷

آزاده شولی، کیوریتور نمایشگاه «1001بشقاب زیر لعابی» از افتتاح بخش نخست این نمایشگاه با ارائه ۲۵۰ اثر از هنرمندان خبر داد که در میان آثار، اثری از زنده‌یاد داوود رشیدی وجود دارد. به گزارش مهر، آزاده شولی که نمایشگاهش جمعه ۱۴ آبان‌ ماه در گالری شیرین افتتاح می‌شود، گفت: تکنیک زیر لعابی یکی از سه تکنیک لعاب در عرصه سرامیک است که از ساده‌ترین روش‌های تکنیک سرامیک است. در این تکنیک روی بشقاب‌های سرامیکی قبل از کوره رفتن نقاشی می‌شود و بعد روی بشقاب یک لعاب شفاف زده می‌شود و در کوره می‌رود. در این نمایشگاه این روش را انتخاب کردم چون قرار بود به یک هزار و یک هنرمند در عرصه‌های مختلف هنری بشقاب‌های سرامیکی را ارائه دهم تا هر یک روی آن نقاشی کنند و نمی‌توانستم از تکنیک پیچیده استفاده کنم چون بسیاری از این هنرمندها اصلا تا به حال در عرصه سفال و سرامیک کار نکرده‌اند و بعضا نقاش هم نیستند.

وی ادامه داد: من یک جعبه آماده شامل بشقابی سرامیکی با قطر ۲۶سانتی‌متر و رنگ‌های آماده برای استفاده در این تکنیک و قلم‌مو و ابزاری که برای این نوع تکنیک لازم است به اضافه یک دستورالعمل بسیار کامل درباره این تکنیک آماده و برای هنرمندان ارسال کردم و از آنها خواستم ظرف ۱۵روز این بشقاب‌ها را با نقاشی‌هایی که به آن اضافه کردند، تحویل دهند. در نهایت کارهای نهایی را روی آنها انجام دادم تا برای نمایشگاه آماده شوند.

وی با بیان اینکه هنرمندانی از شاخه‌های مختلف هنری ازجمله نقاشی، مجسمه‌سازی، گرافیک، خوشنویسی، بازیگری، کارگردانی و مستند‌سازی در این پروژه همکاری داشتند، ادامه داد: ابتدا می‌خواستم نمایشگاه یک هزار و یک بشقاب زیر لعابی را برپا کنم اما دیدم هم افتتاحیه بسیار شلوغ و خارج از کنترل می‌شود و هم شاید همه آثار به خوبی دیده نشود، برای همین این پروژه تبدیل به ۴پروژه مجزا شد که قرار است در ۴ گالری شیرین، اعتماد، آریا و هما بر پا شود.

هر‌یک از این گالری‌ها نیز هنرمندانی را به این پروژه معرفی کردند. به طور مثال گالری شیرین ۱۴هنرمندش را به من معرفی کرد که در این نمایشگاه حضور دارند. به گفته شولی در این نمایشگاه اثری از زنده‌یاد داوود رشیدی نیز ارائه می‌شود و او یکی از کسانی است که بشقاب سرامیکی برای نقاشی در اختیارش قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر