نمایش مجسمه‌هایی برگرفته از نظریات «هایدگر»

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۰۳

آذر شیخ‌بهاالدین‌زاده، هنرمند مجسمه‌ساز می‌گوید آثار نمایشگاه «هستی اینجا» را بر مبنای نظریات مارتین هایدگر خلق کرده است. به گزارش هنرآنلاین، شیخ بهاء‌الدین‌زاده گفت: من روی آثار این نمایشگاه عنوان نگذاشتم تا نظرگاه خودم را به مخاطب تحمیل نکنم و مخاطب را برای کشف رمزگان آثارم محدود نکنم. وی ادامه داد: مخاطب می‌تواند با دیدن هر اثر بیان و تاویل خودش را به اثر اضافه کند و برای همین من خیلی دوست ندارم راجع به آثار این نمایشگاه صحبت کنم.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت:«هستی اینجا» برگرفته از ترکیب «هستی آنجا» مارتین هایدگر است اما به گستردگی معنای آن نیست. زندگی در اینجا به نظرم تنها زندگی نیست و خیلی گسترده‌تر است و باید عنوان هستی بر آن گذاشت. شیخ بهاالدین‌زاده گفت: افراد حاضر در این آثار منتظر چیزی هستند و بر مبنای این انتظار امیدی دارند چراکه در انتظار همیشه امید هست. وی افزود: چهره و حیاط این پرسوناژ‌ها به عمد دفورمه هستند. من می‌خواستم دفورمه باشند چراکه خیلی چیزها با وجود میل خودشان اتفاق می‌افتد. روح اینها هم دفورمه می‌شود و ما این دفورمه شدن را در چند جهت می‌بینیم.

شیخ بهاء‌الدین‌زاده توضیح داد: دلیل اینکه برای ترسیم این فضا به سراغ دو مدیا رفتم به نظرم آمد که مجسمه نمی‌تواند پاسخ‌گوی آن چیزی باشد که من در ذهنم داشتم و می‌خواستم آن را به تصویر کشم. محدودیت در این متریال من را وادار کرد به سراغ مدیای دیگری چون نقاشی بروم به نحوی که هر دو این مدیاها یکدیگر را همپوشانی کنند.

نقاشی مجسمه‌های آذر شیخ بهاء‌الدین‌زاده که «هستی اینجا» نام دارد از روز جمعه 7 آبان به مدت دو هفته تا 19 آبان ماه در گالری سیحون میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر