سالانه ۱۵۰هزار ایرانی دچار سوختگی می‌شوند

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۵۲

رییس انجمن حمایت از بیماران سوخته، بااشاره به آغاز سال تحصیلی و شروع فصل سرما، توجه به ایمنی وسایل گرمایشی مدارس کشور را مورد تاکید قرار داد. به گزارش مهر، محمدجواد فاطمی اظهار داشت: باتوجه به وقوع سالانه ۱۵۰هزار مورد سوختگی و ۳هزار مرگ بر اثر سوختگی در کشور و همچنین دوره‌های طولانی درمان و هزینه‌های بالای سوختگی که البته قابل پیشگیری است، سوختگی به‌عنوان یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت تلقی شده است.

وی افزود: هنگام وقوع این آتش‌سوزی‌ها به دلایلی مانند نبود برنامه معین برای فرار، ناکارآمدی تجهیزات اطفای حریق یا استفاده‌کنندگان از آنها و نامناسب بودن شرایط فیزیکی ساختمان‌ها، دانش‌آموزان دچار سوختگی‌های شدید می‌شوند.

فاطمی ادامه داد: یکی از نکات تلخ این قبیل حوادث اینجاست که بارها و بارها چنین حوادثی گزارش شده است، بدون آنکه اقدام موثری جهت جلوگیری از حوادث مشابه صورت گیرد. فاطمی بر ضرورت پیشگیری از بروز حوادث مشابه در مدارس کشور تاکید کرد و گفت: انجمن حمایت از بیماران سوخته درنظر دارد به گنجاندن محتوای پیشگیری از سوختگی در کتب درسی همت گماشته تا با همکاری جامعه و توسط والدین دانش‌آموزان و با کمک کارکنان مدرسه به‌سوی ایمن کردن مدارس، گامی برداشته شود.

وی افزود: در حال حاضر مدارس با کیفیت‌های متفاوت از نظر ایمنی در سراسر کشور وجود دارد و ممکن است در برخی آنها موارد مستعد بروز حادثه وجود داشته باشد و به‌دلیل اینکه تاکنون حادثه‌یی اتفاق نیفتاده است توجه چندانی به آنها نشده یا حتی شناسایی نشده‌اند، بنابراین مطالبه‌یی نیز جهت رفع آنها نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر