ارکستر ملی آذرماه روی صحنه می‌رود

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۵۹

رهبر دایم ارکستر موسیقی ملی ایران می‌گوید: اتفاقاتی که در دوره گذشته رخ داده به او ارتباطی ندارد ولی سعی می‌کند، آن‌ اتفاقات در این دوره تکرار نشود. به گزارش هنرآنلاین، فریدون شهبازیان که هفته گذشته به عنوان رهبر دایم ارکستر موسیقی ملی معرفی شد، درباره برنامه‌های آتی خود گفت: در حال حاضر مشغول نام‌نویسی از نوازندگان هستیم و به احتمال زیاد تا پایان هفته نوازندگان ما مشخص خواهند شد و تمریناتمان را آغاز خواهیم کرد. اولویت ما در انتخاب نوازندگان در این است که آنها در ارکستر سمفونیک مشغول فعالیت نباشند تا تداخلی در کارهای دو ارکستر پیش نیاید و ما بتوانیم تمریناتمان را به موقع انجام دهیم.

شهبازیان همچنین در مورد حواشی پیش‌آمده دوران رهبری فرهاد فخرالدینی گفت: اتفاقاتی که در دوره گذشته رخ داده به من ارتباطی ندارد ولی من سعی می‌کنم، آن‌ اتفاقات در این دوره تکرار نشود. ما در حال بررسی وضعیت قرارداد‌ها هستیم و همچنین برایمان مهم است که مواردی مانند بیمه، دستمزد و برنامه‌های جاری ارکستر به درستی پیش برود و در پایان هر ماه دستمزدها پرداخت شود.

وی افزود: توجه کنید که ارکستر من، ارکستر ملی ایران است و نباید با ارکستر سمفونیک اشتباه گرفته شود. ارکستر ملی اختیار اجرای هر اثری اعم از آثار موسیقی آهنگسازان ایران، آثار آهنگسازان ملل و آثار کلاسیک را دارد، اما ارکستر سمفونیک فقط در آثار آهنگسازان ایرانی خلاصه می‌شود. پس ما کارمان را جداگانه انجام خواهیم داد اما در برخی سازها به ناچار مجبوریم از ارکستر سمفونیک کمک بگیریم که این کار را انجام خواهیم داد.

رهبر ارکستر موسیقی ملی ایران در پایان ضمن اشاره به زمان اجرای نخست این ارکستر ابراز امیدواری کرد که سالن‌ها برای اجرای کنسرت آماده باشند. شهبازیان در این باره گفت: نخستین اجرای ما پس از ماه‌های محرم و صفر در آذرماه برگزار خواهد شد. باید تا آن زمان همه‌چیز برای اجرا آماده شود تا رهبر ارکستر از کاری که می‌کند، اطمینان داشته باشد و اضطراب مشکلات فنی او را آزار ندهد. رهبر ارکستر وقتی روی صحنه رفته و باگت را در دستش می‌گیرد، باید همه‌چیز روتین باشد تا بعد از 9 یا 10 تمرین بتواند یک اجرای قابل‌توجه ارائه داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر