چرایی یک استراتژی اشتباه

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۷۸

اکونومیست:

سرمقاله این هفته اکونومیست به مساله جهانی شدن و دیدگاه‌های کلینتون و ترامپ، نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری امریکا اختصاص دارد. این سرمقاله به چرایی اشتباه بودن دیدگاه ترامپ در محدود کردن تجارت پرداخته است. اکونومیست در ادامه می‌گوید که این دیدگاه هنوز هم درست است و بر این اساس از دیدگاه متمایل به کلینتون دفاع می‌کند. این گزارش در حالی است که دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات امریکا در سخنانی در جمع طرفدارانش در ایالت فلوریدا تاکید کرده است: هیلاری کلینتون نامزد دموکرات در صورت انتخاب به عنوان رییس‌جمهور امریکا، قرارداد تجارت آزاد موسوم به تی‌پی‌پی را امضا خواهد کرد و به نابود کردن فرصت‌های شغلی در صنایع امریکا ادامه می‌دهد. وی در ادامه تصریح کرد: ایالت فلوریدا از زمانی که بیل کلینتون رییس‌جمهور سابق امریکا قرارداد تجارت آزاد امریکای‌شمالی موسوم به نفتا را در سال 1994 میلادی امضا کرده بیش از یک‌پنجم فرصت‌های شغلی در بخش صنعتی را از دست داده است.


تایم:

این مجله به احتمال تاثیرگذاری روسیه بر انتخابات امریکا اشاره دارد و به صورت تلویحی این تاثیر را تایید کرده است. اشاره این مجله در حالی است که رییس‌جمهور امریکا پیش از این عنوان کرده بود که این مساله امکان دارد که روسیه بخواهد برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا تلاش کند. پس از هک شدن ایمیل‌های مربوط به کمیته ملی حزب دموکراتیک امریکا و افشای آن، برخی کارشناسان امنیت سایبری امریکا انگشت اتهام را به سوی هکرهای روسی نشانه گرفتند. اوباما در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی نیوز در پاسخ به این سوال که «آیا روس‌ها برای اثرگذاری و نفوذ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا تلاش می‌کنند؟» عنوان کرده بود: هر چیزی ممکن است.


مارکا:

تیتر یک این روزنامه ورزشی اسپانیایی زبان به کریم بنزما اختصاص دارد. گفته می‌شود در حالی که دیدیه‌دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه به او کم توجهی می‌کند، زین‌الدین زیدان (سرمربی رئال‌مادرید) از او حمایت می‌کند. این روزنامه همچنین به مذاکره لیم، مالک باشگاه والنسیا با چزاره پراندلی اشاره کرده است. والنسیا پس از اخراج پاکو آیستاران به دنبال جانشینی برای این سرمربی می‌گردد و به نظر می‌رسد، پراندلی ایتالیایی هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. آغاز هفته هفتم لالیگا از عناوین دیگر این روزنامه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر