صدف‌های 40 ساله روی تابلوهای هنری

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۷۷

نمایشگاه دست‌ساخته‌های صدفی محسن قاضی‌مرادی، بازیگر سینما با عنوان«دریایی‌ها بر سینه خشک دیوار» تا 13مهر در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران دایر است. این نمایشگاه حاصل سال‌ها فعالیت قاضی‌مرادی روی صدف‌هایی است که او از سواحل خلیج فارس جمع‌آوری کرده است. قاضی‌مرادی با شکل دادن به صدف‌ها از آنها آثار بی‌بدیلی خلق کرده است.

در این نمایشگاه حدود 100 اثر از مجموع آثار قاضی‌مرادی برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است. قاضی‌مرادی درباره اینکه از چه زمانی صدف‌ها را جمع‌آوری کرده است، گفت:«از حدود سال 51 یعنی تقریبا 40سال پیش شروع به جمع‌آوری این صدف‌ها کردم. یادم هست سفری به بندرعباس داشتم و تازه با دریا آشنا شدم و بسیار حس خوبی گرفتم. آن لحظه تصمیم گرفتم این صدف‌ها را جمع کنم.»

او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا از آن زمان برنامه‌یی برای این صدف‌ها در ذهن داشته یا بعد از جمع‌آوری تصمیم گرفته آثار هنری خلق کند، ‌گفت: «ابتدا خیلی هدفمند این کار را نکردم اما بعد از مدتی دیدم که تعداد زیادی از این صدف‌ها در خانه دارم و به نحوی می‌توان گفت کلکسیونر شدم و تصمیم گرفتم تا با آنها اثری خلق کنم.» او درباره اینکه این صدف‌ها چه ویژگی‌هایی دارد، گفت:«من یک بار وقتی درون این صدف‌ها را دیدم از زیبایی‌شان حیرت‌زده شدم و این زیبایی خود عاملی بود برای خلق این آثار.»

قاضی‌مرادی درباره اینکه صدف‌ها را از کدام سواحل تهیه کرده است، گفت:«صدف معمولا در مکان‌های بسیار گرم وجود دارد و من در سفر‌های مختلفی که به کیش، قشم و سواحل تایلند و... هر جایی که هوای گرمی داشت، رفتم و این صدف‌ها را جمع‌آوری کردم.»

این بازیگر همچنین در مورد چگونگی تهیه تابلوها گفت:«من بعد از اینکه تصمیم به این کار گرفتم با وسایل آهنگری معمولی که داشتم شروع به ساختن آثاری کردم و به نظرم خیلی قشنگ آمد و این کار را ادامه دادم.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر