گالری‌های پاییزی کلید خورد

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۷۶

فرهنگسراها، گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند. به گزارش ایسنا، نمایشگاه نقاشی‌خط «آب حیات» شامل آثار نیر مصری‌پور با حضور جواد بختیاری- استاد خوشنویسی و خط نستعلیق- و با نمایش ۲۱تابلو نقاشی‌خط افتتاح می‌شود. نمایشگاه نقاشی‌خط «آب حیات» ۹مهر ماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافته و تا ۱۸مهر ماه از ساعت ١٠تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا ۲۰ برپا خواهد بود.

مدیریت نگارخانه «ابراهیمی‌نژاد» به‌ مناسبت روز جهانی سالمندان همزمان با چهارمین سال تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت، نمایشگاهی شامل آثار حسین‌علی اعظمی حصار- نقاش و استادکار کاخ موزه صاحبقرانیه در نیاوران- برگزار می‌کند.

در این نمایشگاه که با عنوان«پیشکسوتان ثروت ملی» برگزار می‌شود، مجموعه‌یی از آثار این هنرمند که بیش از ۶۰ سال فعالیت هنری را در کارنامه خود دارد به ‌نمایش گذاشته می‌شود. «شهر دل» عنوان نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار محمدسعید نقاشیان است که در مکان جدید گالری «ساربان» بر پا خواهد شد. این نمایشگاه نهم مهر ماه ساعت ۱۶تا ۲۰ در مکان جدید گالری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. در این میان، نمایشگاه آثار نقاشی «علی لیگون» و «سعید لی چوان ای» هنرمندان مسلمان چینی در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شده است. نمایشگاه نقاشی هنر چین در سه موضوع هنر اسلامی، جاده ابریشم و طبیعت چین در گالری‌های استاد فرشچیان و استاد لرزاده موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر گشایش یافته است.

نمایشگاه هنر مفهومی«درخت» با یادی از عباس کیارستمی در نگارخانه شهر کتاب فرشته برپا می‌شود. «درخت» آثار ۱۰هنرمند جوان حوزه نقاشی را در کنار هم قرار داده و گردهمایی این آثار بهانه‌یی شده است برای یاد کردن از هنرمند از دست رفته سینمای ایران، عباس کیارستمی. علی اتحاد، فریدون امیدی، مهناز پسیخانی، علی جدی، جمشید حقیقت‌شناس، ندا درزی، شهناز زهتاب، سپیده سحر، قدرت‌الله عاقلی و سیمین کرامتی هنرمندان این نمایشگاه هستند. این نمایشگاه نهم مهر ماه در نگارخانه شهر کتاب فرشته افتتاح می‌شود و تا چهارم آبان ادامه خواهد داشت.

مجموعه‌یی از آثار مهین عظیما - هنرمند پیشکسوت نقاشی پشت شیشه - در نمایشگاه «تماشاگر رویا» به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه آثار مختلفی از دوره‌های کاری این هنرمند در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر