هزینه کنسرت برای خانواده چقدر تمام می‌شود؟

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۶۶


کنسرت‌های موسیقی درحالی یکی پس از دیگری برگزار می‌شود که قیمت بلیت‌های آنها بسیار بالا است و تمامی قشرهای درآمدی جامعه توان خرید چنین بلیت‌هایی را ندارند. به‌طور یقین سالن اجرا، درجه خواننده و میزان شهرت و محبوبیت او در تعیین قیمت بلیت‌های کنسرت تاثیر می‌گذارد به نحوی که هرقدر خواننده مور نظر شناخته‌شده‌تر باشد، قیمت بلیت‌های کنسرت او گران‌تر است و هرقدر ظرفیت کمی و البته درجه کیفی سالن نیز در سطح مطلوب‌تری قرار داشته باشد، مهر تاییدی بر افزایش قیمت بلیت‌ها می‌خورد.

در روند برگزاری یک کنسرت موسیقی هزینه‌های بسیاری ازجمله مبلغ توافقی پرداختی تهیه‌کننده به خواننده برای هر نوبت اجرا، دستمزد نوازنده‌ها و بخش دیگری از هزینه‌ها نیز وجود دارد که تمامی این موارد به علاوه انگیزه کسب سود و منفعت هرچه بیشتر از سوی تهیه‌کننده‌ها، دست به دست هم می‌دهد تا در برخی موارد حتی شاهد فروش بلیت 190هزار تومانی برای کنسرت یک گروه موسیقی خارجی در تهران باشیم.

بلیت‌های یک کنسرت به‌طور معمول و در حالت میانگین از 40 تا 130هزار تومان به فروش می‌رسد که در بسیاری از موارد و با اقدامی که می‌توان از آن کسب سود بیشتر نام برد، این رقم‌ها از 45 تا 140 یا 150هزار تومان هم می‌رسد. یکی از محورهای قابل توجه در قیمت‌گذاری بلیت‌های یک کنسرت، بر حسب جایگاه صندلی است که فرد خریداری می‌کند. اگر فردی برای حضور در یک کنسرت موسیقی بخواهد یک جایگاه معمولی را انتخاب کند که در عین حال قیمت آن نیز متعادل‌تر باشد، باید یک بلیت تقریبا 80هزار تومانی خریداری کند. به‌طور یقین فردی که به کنسرت می‌آید برای سپری کردن اوقات خود همراه با اعضای خانواده یا دوستانش به این محل قدم می‌گذارد که در این صورت تعداد بلیت‌ها از یک نفر بالاتر می‌رود و برای یک خانواده 4نفره رقمی حدود 320هزار تومان تعیین می‌شود. قیمت بلیت‌های کنسرت جدا از مبلغی است که چنین خانواده‌یی برای صرف شام در کنار یکدیگر یا خرید بنزین برای خودرو مورد استفاده خود هزینه می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر