جدایی تازه

۱۳۹۵/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۲۰


اکونومیست:

این هفته‌نامه سرمقاله خود را به مساله جهانی شدن و سیاست اختصاص داده است. تیتر اکونومیست با عنوان«جدایی تازه در سیاست» نشان از آن دارد که سیاست‌های درهای باز اروپا برای برخی مهاجران حالا به تیغی برای خود تبدیل شده است. این نشریه به مساله دیدگاه‌های مختلف در این رابطه اشاره کرده که برخی را به سمت استقبال از مهاجران جدید و برخی را به سمت مخالفت با آن سوق داده است.

وال ‌استریت ژورنال:

این روزنامه به مساله کاهش سرمایه‌گذاری و نگرانی‌های موجود از رشد اقتصادی در امریکا خبر داده و مساله انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را در ادامه این روند تاثیرگذار دانسته است. این روزنامه به رشد1.2درصدی GDPامریکا اشاره و آن را ناامیدکننده خوانده است. بر همین اساس این روزنامه میزان سرمایه‌گذاری در این کشور را زیر میزان مورد انتظار عنوان کرده است. این گزارش درحالی است که پیش از این برخی گزارش‌ها حاکی از کاهش سرمایه‌گذاری‌های عربستان در زمینه اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری امریکا بود که نشان می‌داد این سرمایه‌گذاری به طور چشمگیری کاهش یافته است.

فیگارو:

تیتر یک این روزنامه فرانسوی زبان با عنوان «ترکیه زیر انگشت اردوغان» به مساله کودتای اخیر پرداخته است. این گزارش درحالی است که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه کمی قبل‌تر در جمع تعداد زیادی از طرفدارانش با نشان دادن چهار انگشت دست، معنای این حرکت خود را توضیح داده بود.او این ‌بار توضیح متفاوتی را برای این نماد ارائه کرد و به هوادارانش گفت که این چهار انگشتش بیانگر وحدت ترکیه، وحدت ملت، وحدت سرزمین و وحدت دولت است..

آس:

این روزنامه ورزشی اسپانیایی زبان آخرین مصاحبه زیدان را منتشر کرده است. زیدان در این مصاحبه از شرایط مارکو آسنسیو، هافبک جوان تیمش ابراز خشنودی کرده و به نوعی برای ماندن او در جمع رئالی‌ها چراغ سبز نشان داده است. آسنسیو سال ۲۰۱۴ از مایورکا به رئال پیوست و دو فصل گذشته به مایورکا و اسپانیول قرض داده شده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر