رکورد تاریخی «داو جونز»

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۸۶

این روزنامه در تیتر یک خود به مساله رکورد شاخص سهام داوجونز پرداخته است. شاخص داوجونز به عنوان یک شاخص پیشرو که نشان‌دهنده چشم‌انداز اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اهمیت بررسی این شاخص اقتصادی برآن است که به واسطه تحلیل حرکت آن می‌توان اطلاعات مفید و سودمندی در رابطه با رشد شرکت‌های بزرگ دنیا و بالطبع خروج از حالت رکود و بسیاری اطلاعات مفید به دست آورد. بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، شاخص سهام داوجونز در مدت اخیر به یک رکورد تاریخی دست یافته و صعود قابل توجهی را به ثبت رسانده است.

فایننشیال تایمز:

تیتر یک این روزنامه به مساله حمایت سندرز از کلینتون اشاره دارد. سناتور دمکرات برنی سندرز به‌طور رسمی از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ماه نوامبر امسال حمایت کرد و گفت که او باید رییس‌جمهوری بعدی ایالات متحده امریکا باشد. او که در پورثموث نیوهمپشایر کنار کلینتون ایستاده بود، گفت: «هیلاری کلینتون و نه او، برنده آرا هیات‌های نمایندگی برای کسب نامزدی بوده است.» برنی سندرز وعده داد که با کلینتون برای برنده شده در انتخابات روز هشتم نوامبر همکاری کند و گفت که او در هر حالتی بهترین نامزد برای مقابله با چالش‌هایی است که کشور با آن روبه‌روست. وی اظهار داشت: هیلاری کلینتون برنده روند نامزدی دمکرات‌ها بوده و هرکاری از دستش بر‌آید انجام می‌دهد تا قطعی شود که او رییس‌جمهوری بعدی ایالات متحده است.

گاردین:

این روزنامه تیتر یک خود را به مساله کابینه جدید انگلیس و به قدرت رسیدن «ترزا می» اختصاص داده است. آن‌طور که گزارش فوق نشان می‌دهد، «می» درصدد است تا زنان دیگری را نیز به کابینه جدید خود وارد کند. «ترزا می» سیاستمدار حزب محافظه‌کار بریتانیاست که از سال ۲۰۱۰ تا ماه جولای سال ۲۰۱۶ وزیر کشور این کشور بوده است. «می» جانشین دیوید کامرون پس از خروج بریتانیا از اروپا شد. او دومین نخست‌وزیر زن بریتانیا پس از مارگارت تاچر در دهه ۱۹۸۰ است. «می» نخستین بار در سال ۱۹۹۷ به عضویت در پارلمان بریتانیا انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۲ به عنوان رییس حزب محافظه‌کار منصوب شد و به عنوان عضو محترم‌ترین شورای خصوصی علیاحضرت سوگند یاد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر