خروج بریتانیا از قاره سبز

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۱۳۲


گاردین:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به مساله انتقادهایی اختصاص یافته که به انگلیس درخصوص خروج از اتحادیه اروپا شده است. این مساله تحت عنوان طرحی با نام «برگزیت» معروف شده است. برخی منتقدان و مقامات احزاب برجسته انگلیس هشدار داده‌اند که در صورت ادامه وضعیت فعلی و بیشتر نشدن تلاش در این کشور، انگلیس باید به طرح خروج از اتحادیه اروپا تن دهد. این مقاله درحالی منتشر شده که پیش از این نیز دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس به این مساله هشدار و صحبت‌هایی را در این خصوص مطرح کرده بود. صحبت‌های کامرون نشان از آن داشت که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا محتمل است.


واشنگتن ‌پست:

این روزنامه مانند برخی دیگر از روزنامه‌ها، بیشترین بخش صفحه اول خود را به مراسم یاد بود و خاکسپاری محمدعلی کلی، بوکسور تازه درگذشته اختصاص داده است. در این مقاله که با تیتر«همه دنیا برای خداحافظی با محمدعلی جمع شدند» منتشر شده به برخی جزییات این خاکسپاری پرداخته است. هر چند که شاید یکی از مهم‌ترین حاشیه‌های این خاکسپاری قهر کردن«رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه باشد که به دلیل اجازه نیافتن برای تلاوت قرآن در این مراسم به سرعت خاکسپاری را ترک کرد. در این مراسم که با حضور نزدیک به 14هزار نفر برگزار شد، صدها نفر از مردم همچنین خانواده محمدعلی کلی بر پیکر این قهرمان فقید بوکس ادای احترام کرده و آداب سنتی اسلامی را برگزار کردند.


نیویورک تایمز:

این روزنامه یکی از مقالات صفحه اول خود را به مساله رسوایی شرکت «فولکس واگن» در نشر آلاینده‌ها اختصاص داده است که پیش از این خبر آن منتشر شده بود. این مقاله عنوان کرده است که این رسوایی سبب شده تا بررسی‌های بیشتری درخصوص دیگر شرکت‌های خودروسازی نیز صورت گیرد. بر این اساس در سپتامبر ۲۰۱۵ گروه فولکس‌ واگن به جرم تقلب در تست تشخیص ‌دهنده آلاینده‌های بیش از ۱۱میلیون عدد فولکس واگن و آئودی که در طول سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ فروخته شده بودند، متهم شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر