کابوس اتمی کره

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۸۲


اکونومیست

این هفته‌نامه در سرمقاله این هفته خود به مساله کره شمالی اشاره کرده و آن را «کابوس اتمی» خوانده است. هرچند در این مقاله عنوان شده که اوباما کمتر از آنچه باید کره شمالی را جدی گرفته است. همچنین بخش دیگری از این تحلیل به مساله تهدیدهایی اشاره دارد که کره شمالی با آزمایش‌های اتمی خود برای برخی کشورها دارد. در اوایل ماه مارس (اواسط اسفند۹۱)، امریکا و کره جنوبی برخی مانورهای نظامی در شبه‌جزیره کره برگزار کردند و مانورهایی گسترده که حالتی تهاجمی داشت را به اجرا گذاشتند. شاید همین مساله بود که کره شمالی را به فکر جدی گرفتن برنامه سلاح‌های اتمی انداخت. تلاش‌های کره شمالی سبب شده است تا فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی در دیگر کشورها نیز زیر ذره‌بین سازمان‌های جهانی برود.


نیویورک تایمز

یکی از مقالات صفحه اول این روزنامه به رکورد کشتار ارتش مکزیک در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرده است. این مقاله اشاره کرده است که در جنگ‌های جامعه مدرن، بیشتر کشورها ترجیح می‌دهند تا دشمنان خود را مجروح کنند و دست به کشتار نزنند، اما این مساله در مورد ارتش مکزیک برعکس است؛ چرا که بیشترین آمار کشتار در مبارزه ارتش این کشور با مواد مخدر به ثبت رسیده است. این مقاله براساس آمارهای دولت مکزیک منتشر شده است. مکزیک با توجه به داشتن کارتل‌های بسیار مواد مخدر، ازجمله کشورهایی است که بیشترین مبارزه ارتش با این کارتل‌ها را شاهد است.


تایم

این هفته‌نامه در شماره جدید خود، مساله پیشروی سندرز در مقابل ترامپ را به چالش کشیده است. مقاله این هفته‌نامه با عنوان «سندرز تا کجا پیش می‌رود» در شرایطی منتشر شده که در یک هفته اخیر مساله احتمال مناظره ترامپ و سندرز بیشتر از قبل بر سر زبان‌ها افتاده است. سندرز در مقابل پیشنهاد ترامپ برای مناظره، اعلام آمادگی کرده است. این در حالی است که پیش‌تر هیلاری کلینتون پیشنهاد انجام مناظره با سندرز را رد کرده بود. دونالد ترامپ که به‌عنوان نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ در مقابل رقیب دموکرات قرار خواهد گرفت به سندرز پیشنهاد داده پیش از انتخابات مقدماتی کالیفرنیا مناظره‌یی داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر