افزایش 5برابری فروش سینما

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۳۹۹۱

فروش سینماها در اردیبهشت‌ماه نسبت به زمان مشابه سال قبل پنج برابر افزایش داشته است. علی سرتیپی رییس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران با اعلام این مطلب گفت: سینماهای کشور در اردیبهشت‌ماه 21میلیارد و 150میلیون تومان فروش داشته است و 3میلیون و 100هزار نفر مخاطب فیلم‌ها بوده‌اند که در سال گذشته میزان فروش 4 میلیارد و 650میلیون تومان و مخاطب فیلم‌ها 882 هزار و 526 نفر بوده‌اند. به گزارش ایسنا، وی با اشاره به زمان مشابه سال 93 نیز اظهار کرد: دو سال قبل هم میزان فروش در اردیبهشت‌ماه 3میلیارد و 260 میلیون تومان و تعداد مخاطبان 780 هزار نفر بوده‌ است که با بررسی آمار این سه سال شاهد تداوم اتفاقات ویژه امسال در اردیبهشت‌ماه هستیم .

مدیر فیلمیران که پخش «رسوایی 2» را بر عهده دارد با اشاره به فروش این فیلم گفت: مجموع فروش به یک میلیارد و 200میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه برخلاف فیلم‌های دیگر تبلیغات ماهواره‌یی نداریم، شرایط استقبال مناسب است و امیدوارم با حمایت صداوسیما فروش فیلم بیشتر شود. در عین حال پیش از این برخی خبرها حاکی از رشد فروش سینما در دو سال گذشته داشت.

رییس سازمان سینمایی کشور و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین رابطه گفته بود: میزان فروش سینمای ایران در سال ۹۲ برابر با ۲۶۰ میلیارد ریال بود و سال ۹۴ به بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال رسید. حجت‌الله ایوبی گفته بود: از سال گذشته طرحی برای تبدیل برخی مجتمع‌های فرهنگی به سینما آغاز شد که این طرح در ۱۰۰نقطه کشور انجام گرفت. وی با اشاره به تلاش برای اجرای فیلم‌های سینمایی در مناطق فاقد سینمای کشور خاطرنشان کرد: در شهرهایی که سینما و سالن فرهنگی ندارند، پروژه «سینما سلام» اجرا می‌شود و سینماهای سیار با هزینه پایینی فعالیت می‌کنند. رییس سازمان سینمایی کشور با اشاره به افزایش میزان فروش بلیت در سینماهای کشور در سال‌های اخیر بیان کرد: میزان فروش سینمای ایران در سال ۹۲ برابر با ۲۶۰میلیارد ریال و در سال ۹۳ برابر با ۵۴۰میلیارد بود و سال گذشته نیز به بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر