راهکارهای ساده برای یک خرید خوب

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۷

همه ما روزانه کلی خریدهای جورواجور داریم؛ از خرید روزمره خانه گرفته تا وسایل ضروری دیگر که برای تهیه هر کدام باید کلی وقت صرف کنیم و مهم‌تر از همه بخش زیادی از درآمد خود را به آن اختصاص دهیم.

پوشاک، خوراک، لوازم منزل و... هر آنچه که در زندگی موردنیاز باشد باید با برنامه‌ریزی خریداری شود. بیشتر افرادی که بعد از خرید حس خوبی ندارند یا احساس می‌کنند که اشتباه کرده‌اند جزو افرادی هستند که قبل از خرید اطلاعات لازم را جمع نمی‌کنند و با یک تصمیم هیجانی پول خود را ازدست می‌دهند. اما می‌توان با کمک گرفتن از راهکارهای ساده ولی اثربخش، یک خرید موفق داشت به‌گونه‌یی که هم کالای خوبی خریداری و هم پول کمتری خرج کرد.

مهم‌ترین اولویت در خرید

در صورتی می‌توانید صرفه‌جویی کنید که برای خریدهای خود اولویت‌بندی کنید. درنظرگرفتن احتیاجات ضروری کمک می‌کند تا پول خود را صرف کالاهای کم‌مصرف یا تجملی نکنید.

استفاده از پول نقد

بسیاری از افراد هستند که وقتی با کارت‌های بانکی خرید می‌کنند متوجه میزان خرید خود نمی‌شوند و نمی‌توانند بودجه‌بندی مناسبی داشته باشند. بهتر است این افراد به جای استفاده از کارت‌های بانکی، از پول نقد استفاده کنند تا متوجه خالی شدن جیب‌شان باشند.

خرید از روی لیست

بیشتر کسانی که در خرید موفق عمل می‌کنند همیشه از روی لیستی که از قبل تهیه کرده‌اند خرید می‌کنند، این کار کمک می‌کند تا وسایل اضافی و غیرضروری نخرند. همچنین برخی افراد زمانی که گرسنه هستند، اقدام به خرید موادغذایی می‌کنند که درحالت عادی هیچ‌گاه جزو اولویت‌های‌شان نیست بنابراین داشتن یک لیست خرید ساده از این مساله جلوگیری می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر