ماجرای روبرتو روسلینی و اتومبیل فراری‌اش

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۳

روبرتو روسلینی سال‌ها پس از مرگش برای اتومبیل فراری‌اش خبرساز شد. ماشین فراری کمیابی که متعلق به این کارگردان مشهور ایتالیایی بود برنده جایزه اصلی نمایش اتومبیل‌ها شد. در این نمایشگاه اتومبیل‌های منحصر به فرد، اتومبیل‌های استیو مک‌کویین و الویس پریسلی هم با قیمت‌های بالایی به فروش رسیدند.

فراری 375 ام‌ام اسکاگلیتی مدل 1954 که صاحب اصلی آن روبرتو روسلینی کارگردان بود برنده جایزه بهترین ماشین نمایشی در نمایش الگانس ماشین شد. این اختصاصی‌ترین اجتماع ماشین جهان است که هر سال در مونتری ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود. این نخستین‌باری است که یک فراری برنده جایزه برتر این اجتماع در ایالات متحده شده است. صاحب کنونی این ماشین جان شرلی رییس اسبق شرکت مایکروسافت است.

روبرتو روسلینی که از پایه‌گذاران نئورالیسم در سینمای ایتالیا بود و به‌عنوان پدرخوانده موج نوی سینمای فرانسه شناخته می‌شود، در سال 1977 درگذشت. او که همسر اینگرید برگمن و پدر ایزابلا روسلینی بازیگر و چهره هنری مشهور زمان ماست، برای ساخت فیلم «رم شهر بی‌دفاع» شهرتی جهانی دارد.

در این مراسم دیگر ماشین‌های ایتالیایی- مخصوصا فراری‌ها- و ماشین‌هایی که به‌نوعی با هالیوود مرتبط بودند، فروش خوبی را ثبت کردند. یک فراری 275جی‌تی‌بی 4 مدل 1967 که صاحب اصلی‌اش استیو مک‌کویین بود به مبلغ بیش از 10میلیون دلار به فروش رفت. فراری مک‌کویین مزایده‌اش را با پرشی از رقم 4میلیون به 6میلیون دلار آغاز کرد و در انتها به یک خریدار تلفنی ناشناس از اروپا رسید.

این ماشین طی سال‌ها چندین بار دست به دست شده است. از صاحبان دیگر آن می‌توان به گای ویلیامز بازیگر «گمشده در فضا» اشاره کرد. یک اتومبیل مشهور هالیوودی دیگر رولزرویس فانتوم مدل 1963 الویس پریسلی بود که با قیمتی نزدیک به 400هزار دلار به فروش رسید، قیمتی که به‌راحتی چهاربرابر قیمت معمولی ماشین بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر