پول بدهید، بیمارستان نوزادتان را بدهد!

۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۱

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت با نگهداشتن بیمارانی که در بیمارستان فوت می‌کنند و جنازه متوفی تا پرداخت هزینه بیمارستان به خانواده وی تحویل داده نمی‌شود، مخالفت کرد و این اقدام را زشت‌ترین کار و به‌نوعی گروگانگیری متوفی دانست. وزیر بهداشت گفت: تمام مراکز دولتی و خصوصی اگر بابت پرداخت هزینه اقدام به نگهداشتن متوفی کنند، مجرمند. کسی که از آنها نیز شکایت خواهد کرد خود وزارت بهداشت خواهد بود هر چند ممکن است این کار قبلا به‌دلیل مباحث هزینه‌یی انجام شده باشد اما این کار انسانی نیست و حتما برخورد می‌شود.

حل شدن این مشکل بسیاری را خوشحال کرد و خیال خیلی‌ها را راحت. اما معضل گروگانگیری نوزاد هنوز در جای خود باقی است. باتوجه به هشدار رهبر معظم انقلاب (مدظله) و حساسیت مسوولان در فرزندآوری و فرهنگ حاکم بر جامعه، کمی دور از ذهن به‌نظر می‌رسد که تا پرداخت هزینه‌های بیمارستان نوزاد را نگه دارند.

خانمی با دفتر روزنامه «تعادل» تماس گرفته و اظهار داشت: من برای زایمان به بیمارستان «ن» رفتم. با به‌دنیا آمدن فرزندم متوجه شدم که مشکل دارد و باید از دستگاه استفاده کند. حالا بعد از چند روز خودم را مرخص کرده‌اند اما نوزادم را در بیمارستان نگه داشته‌اند تا بعد از پرداخت هزینه بیمارستان، او را به من تحویل دهند.

از این رو با بیمارستان تماس گرفته و با بخش NICU و سوپروایزر شب صحبت کردیم. او در این مورد می‌گوید: این بیمار باید یک هفته پیش مرخص می‌شد و تا حالا بیمارستان را ترک نکرده است. ما زیاد از حساب و کتاب‌های بیمارستان خبر نداریم اما تا آنجایی که من اطلاع دارم 28میلیون بوده که با تخفیف 18 یا 13میلیون باید پرداخت کند.

خانم «ر» در پاسخ به این سوال که چند وقت نوزاد در دستگاه بوده هم اظهار می‌کند: از 7 تا 23 مرداد این‌جا بستری بوده و از دستگاه کمک تنفسی استفاده کرده که هر شب بیش از یک میلیون باید هزینه پرداخت کنند. این چند روز هم ترخیص بوده و بیمارستان را ترک نکرده هزینه داشته است. مادر نوزاد طی روز به بیمارستان می‌آید و بچه‌اش را شیر می‌دهد.

این سوپروایزر در واکنش به این سوال که تا پول پرداخت نشود نوزاد را به آنها نمی‌دهید و بعد از مدتی به بهزیستی تحویل می‌دهید؟ می‌گوید: نوزاد را به او نمی‌دهیم. یکی، دو مورد بودند که پدر و مادرها بعد از ترخیص به‌دلیل داشتن مشکل، فرزندشان را گذاشته‌اند و دیگر سراغش نیامده‌اند و بیمارستان بچه‌ها را به بهزیستی تحویل داده ولی تا به حال موردی نداشتیم که مادر بیاید و به بچه‌اش شیر بدهد و برود.

او در مورد محاسبه هزینه بیمارستان می‌افزاید: بیمارستانی که برای نیروهای مسلح مجانی است و افرادی که بیمه مکمل دارند، می‌توانند تا سقف بیمه خود به‌صورت رایگان از خدمات آن استفاده کنند. اما هزینه‌های درمان مراجعه‌کنندگان معمولی و افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، آزاد حساب می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر