جدیدترین کتاب «فرانس دی‌وال» روانه بازار کتاب می‌شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۹۳۲

کتاب «آیا ما آنقدر با هوش هستیم که هوشمندی حیوانات را شناسایی کنیم» عنوان جدیدترین کتاب فرانس دی‌وال با رویکردی تازه به زندگی حیوانات، منتشر و روانه بازار کتاب می‌شود.

این کتاب که به قلم فرانس دی وال به رشته تحریر در آمده دیدگاهی متفاوت درباره حیوانات مطرح کرده و کارش را با این پرسش آغاز می‌کند که ما به‌عنوان انسان چه میزان هوشمندی داریم تا باهوشی حیوانات را کشف کنیم. این زیست‌شناس معروف و صاحبنام در فصل اول کتابش به این نکته اشاره می‌کند که برای درک بهتر یافته‌های او باید ذهن خود را به‌عنوان یک انسان فراموش کنید. او در این باره می‌گوید: «شاید شما به‌عنوان یک انسان نتوانید این موضوع را درک کنید. حتما برای‌تان سخت است اگر به شما بگوییم حیوانات چطور از هوش‌شان بهره می‌برند تا ابزار مورد نیازشان برای زندگی را تهیه کنند و حتی آن را بسازند.»

دی وال در بخشی از این کتاب مقایسه جالبی بین هوش حیوانات مختلف مثل شامپانزه، اختاپوس، طوطی، دلفین، گوسفند، زنبور و نهنگ انجام داده و رفتارشناسی حیوانات و شیوه حل بحران آنها را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار داده است. این زیست‌شناس به این نکته اشاره می‌کند که حیوانات ذهنی بسیار پیچیده دارند و گاهی این پیچیدگی از ذهن انسان‌ها بیشتر است و برخی آنها ادراک درست‌تری از محیط اطراف خود و درک عمیق‌تری در مقایسه با انسان‌ها از طبیعت و محل زندگی‌شان دارند.

به گفته نانسی سیزوکان محقق و نویسنده واشنگتن‌پست، کتاب «آیا ما به اندازه‌یی با هوش هستیم که هوشمندی حیوانات را شناسایی کنیم» یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌هایی است که می‌تواند شناخت عمیق و بسیار جذاب از حیوانات به انسان بدهد و بخشی از توانایی‌های آنها را به رخ انسان بکشد. این کتاب قرار است روز 25آوریل با همکاری نشر نورتون روانه بازار کتاب شود. دی وال این کتاب را به زبان انگلیسی به رشته تحریر در آورده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر