بازدید نخست‌وزیر ایتالیا از موزه‌ ملی

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۵۳۶

نخست‌وزیر ایتالیا در بازدید از موزه‌ ملی ایران و بااشاره به نمایشگاه «پیکره‌یی برای صلح: تندیس‌های پنه‌لوپه از تخت‌جمشید تا رم» گفت: «امیدوارم حرکت‌های فرهنگی مشترک بین ایران و ایتالیا تداوم یابد.»

متئو رنزی نخست‌وزیر ایتالیا، روز چهارشنبه 25فروردین به‌همراه محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، در قالب دو گروه از دو موزه ایران باستان و دوران اسلامی بازدید کردند. متئو رنزی به‌همراه سفیر ایتالیا در ایران و جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران، از موزه ایران باستان و نعمت‌زاده به‌همراه خانم استفانیا جیانینی وزیر آموزش و پژوهش و هیات همراه از موزه دوران اسلامی بازدید کردند.

رنزی در موزه ایران باستان از بخش‌های شهرسوخته، چغازنبیل، شوش، آثار دوره هخامنشی چون نقش برجسته، تندیس داریوش، تندیس پنه‌لوپه و درنهایت از تندیس اشکانی شمی، مرد نمکی و آثار ساسانی شهر بیشاپور به‌صورت ویژه و با تامل بیشتری بازدید کرد. وی در مقابل نقش برجسته هخامنشی که شخصی در برابر شاه دست مقابل دهان دارد و آن را نشانی از احترام می‌دانند، گفت: «امروزه وقتی ما در حضور خبرنگاران یا در جمع صحبت می‌کنیم و کلام خصوصی داریم، دست برابر دهان می‌گذاریم که طرف مقابل متوجه حرف‌های ما نشده و لب‌خوانی نکند.»

نخست‌وزیر ایتالیا در کنار ویترین پنه‌لوپه پس از دریافت اطلاعات جزیی از نمایشگاه مشترک اخیر بین ایران و ایتالیا با عنوان «پیکره‌یی برای صلح: تندیس‌های پنه‌لوپه از تخت‌جمشید تا رم» اظهار کرد: «امیدوارم این حرکت‌های فرهنگی مشترک بین دو کشور تداوم یابد.»

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، متئو رنزی در دفتر یادبود موزه ملی ایران نوشت: «باعث افتخار اینجانب است که از سوی دولت ایتالیا مراتب احترامم را ابراز نمایم. این موزه برگی از تمدن بی‌نظیر ایران، مرجعی برای دانش پژوهان و مردم کل دنیاست. امید که زیبایی‌های این مکان کمکی باشد به تمدن عصر حاضر، صلح، گفتمان و ایستادگی در برابر افراطی‌گری‌های تروریستی. پاینده باد دوستی ایران و ایتالیا.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر