18حقیقت درباره مایکروسافت

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۲۶

چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، مایکروسافت همه ‌جا هست. از استارتاپ داغ دهه ۱۹۷۰ تا تسخیر جهان ‌آی تی در دهه ۱۹۹۰ و اکنون با مدیریت ساتیا نادلا، مایکروسافت تاریخ طولانی کامپیوترهای شخصی‌ را به خود اختصاص داده است. اما سوال اینجاست که شما تا چه حد این کمپانی را می‌شناسید؟ برای پاسخ به این سوال ۱۸نکته جالب درباره غول نرم‌افزاری دنیا را در ادامه بخوانید:

1- اگر شما در ۱۳مارس ۱۹۸۶ از سهام مایکروسافت تنها یک سهم(به قیمت ۲۱دلار) می‌خریدید، اینک که ارزش هر سهم ۱۴۹۹۰دلار است، شما ظرف ۳۰سال صاحب ثروت بزرگی می‌شدید.

2- در سال 1987 بیل گیتس، موسس مایکروسافت جوان‌ترین میلیاردر جهان شد و در سال 1995 عنوان ثروتمندترین مرد جهان با ثروت 12.9میلیارد دلار را از آن خود کرد.

3- رشد انفجاری مایکروسافت باعث به وجود آمدن 2میلیاردر و 12هزار میلیونر شد. استیو بالمر یکی از آنهاست که در سال 2014 با پرداخت 2میلیارد دلار صاحب باشگاه بسکتبال حرفه‌یی لس‌آنجلس کلیپرز شد.

4- در سال 1988 بیل گیتس املاک موسوم به Xanadu 2. 0 را در مدینای واشنگتن به قیمت 2میلیون دلار خرید و اینک ارزش آن بالغ ‌بر 123میلیون دلار است.

5- بیل گیتس و پاول آلن نخستین لوگو مایکروسافت را در کمتر از یک روز طراحی کردند.

6- برایان اینو، آهنگ معروف ویندوز استارتاپ را برای ویندوز 95 ساخت که آن روزها در میان مردم محبوب شد.

7- آهنگ «Start Me Up» رولینگ استونز در کنار تم صوتی رسمی برای ویندوز 95 با نسخه سی ‌دی عرضه شد.

8- برنامه اکسل یکی از برنامه‌های ضروری نام‌ گرفته که بدون آن زندگی نمی‌چرخد.

9- هر کارمندی به مناسبت سالگرد ورود خود به کمپانی می‌تواند اسمارتیز و ام‌ اند‌ام همراه خود بیاورد و با کارمندان به اشتراک بگذارد.

10- مایکروسافت بیش از 48313 ثبت اختراع به نام خود دارد که یکی از جدیدترین آنها «هولولنز» است که غوغا به پا کرده است.

11- حضور طنزگونه بیل گیتس و استیو بالمر در شوی ویدیویی طنز در سال‌های 2000 غوغا به پا کرد.

12- مایکروسافت و اپل برای سال‌های سال در زمینه‌ نرم‌افزار با هم همکاری می‌کردند تا اینکه بیل گیتس ویندوز را عرضه کرد و چند دهه بعد آنها با هم رقیب شدند.

13- نخستین ساعت هوشمند جهان را مایکروسافت با همکاری Timex به نام

Datalink 150 ساخت.

14- در سال 1997مایکروسافت با سرمایه‌گذاری 150میلیون دلاری روی اپل، این کمپانی را از ورشکستگی و مرگ حتمی نجات داد.

15- مایکروسافت بسیاری از محصولات سخت‌افزاری مدرن را برای نخستین‌ بار خلق کرد اما به دلایل مختلف آن را دنبال نکرد. ماشین ترجمه همزمان، تبلت و گجت‌های اینترنتی متصل به تلویزیون از جمله آنها بود. جالب است بدانید تبلت کار مایکروسافت بود که اینک از دستانش خارج‌ شده است.

16- مایکروسافت کنسول گیم اکس باکس را در سال 2001 رونمایی کرد. Xbox مخفف DirectX Box است و DirectX بسته نرم‌افزاری روی ویندوز است که گیم‌های ویندوزی روی آن اجرا می‌شود.

17- در سال 1995مایکروسافت Bob را عرضه کرد. «باب» نسخه منحصر به ‌فردی از ویندوز برای مبتدیان به ‌صورت خانه به خانه طراحی ‌شده بود تا بتوانند به‌ راحتی با آن کار کنند. این نسخه بعدا نابود شد و هرگز ظاهر نشد.

18- در سال 2010مایکروسافت تایید کرد که 23میلیون نوشیدنی رایگان(شیر و آب پرتقال) هر سال میان کارمندان خود در کافه‌تریاهای خود توزیع می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر