آمادگی ریو برای برگزاری بازی‌هایی فراموش نشدنی

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۹۹۵

رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک ابراز امیدواری کرد که بازی‌های ریو ۲۰۱۶ از حیث حضور تماشاگر در میدان‌های مسابقه، تماشاگران تلویزیونی و عملکرد ورزشکاران، رکورد جدیدی از خود بر جای بگذارد.

درحالی که 6 ماه تا آغاز آیین گشایش این بازی‌ها در نخستین پارالمپیک تاریخ امریکای جنوبی در ورزشگاه ماراکانا باقی مانده، سر فیلیپ کریون از آمادگی شهر ریو برای برگزاری بازی‌های فراموش نشدنی خبر داده که امریکای جنوبی را برای همیشه دگرگون خواهد کرد. رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک بر اهمیت ریو ۲۰۱۶ با رویکرد به ادوار گذشته به تداوم رشد جنبش پارالمپیک تاکید کرده است. کریون گفت: «از زمانی که ریو به طور تاریخی به عنوان نخستین کشور امریکای لاتین به عنوان میزبان بازی‌های پارالمپیک در کپنهاگ دانمارک انتخاب شد هفت سال می‌گذرد. از زمان اتخاذ این تصمیم، کار سخت فراوانی صورت گرفته و اکنون ریو تقریبا آماده است تا بازی‌هایی فراموش نشدنی را روی صحنه ببرد.»

رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت: «ریو ۲۰۱۶ باید به دنیا نشان دهد که پکن ۲۰۰۸ و لندن ۲۰۱۲ یک استثنا نبودند و عادی بودند. ما باید ریو ۲۰۱۶ را در بالاترین سطح برگزار کنیم و هدفمان این باشد که از حیث تماشاگر حاضر در میدان و تماشاگر تلویزیونی و نیز عملکرد ورزشکاران و میراث اجتماعی به جا مانده از این رقابت‌ها رکوردشکنی کنیم.»

چهار سال قبل دو میلیون و ۷۶۰هزار بلیت در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به فروش رفت و سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هم از طریق شبکه‌های تلویزیونی این بازی‌ها را تماشا کردند. سر فیلیپ خوشبین است که قیمت ارزان بلیت‌های این دوره از بازی‌ها و نیز عزم کشور میزبان برای قرار گرفتن در جمع پنج تیم پایانی جدول رده‌بندی مدالی، مردم برزیل را بر آن دارد تا این بازی‌ها را دنبال کنند.

کریون ادامه داد: «دو میلیون قطعه از بلیت‌های ریو ۲۰۱۶ تنها ۱۰رئال برزیل (۴دلار) قیمت دارد و ما اطمینان خاطر داریم که جامعه برزیل از برزیلی‌های حاضر در این رقابت‌ها و ۱۷۰کشور دیگر شرکت‌کننده پشتیبانی به عمل خواهد آورد. در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال، مردم برزیل پس از شکست سنگین تیمشان در نیمه نهایی این رقابت‌ها مقابل آلمان دچار سرخوردگی شدند اما در ماه سپتامبر من فکر می‌کنم شاهد احساسات متفاوتی خواهیم بود. مردم برزیل زمانی که هموطنانشان هر روز برای کسب مدال تلاش می‌کنند، احساس شادی و غرور خواهند کرد.»

وی تصریح کرد: «در فاصله 6 ماه تا آغاز این بازی‌ها ما می‌دانیم که ریو ۲۰۱۶ در تاریخ برگزاری این رقابت‌ها، گسترده‌ترین پخش تلویزیونی را خواهد داشت. بیشتر کشورها و مناطق برای پخش این بازی‌ها قرارداد امضا کرده‌اند و ما انتظار داریم که رکورد فزاینده تماشاگران تلویزیونی به بیش از چهار میلیارد نفر برسد.»

حدود ۴هزار و ۳۵۰ ورزشکار از ۱۷۰کشور جهان ار ۷ تا ۱۸سپتامبر در ۲۲رشته ورزشی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کریون بر این باور است که رشد میزان علاقه به پارالمپیک به بالا رفتن سطح عملکرد ورزشکاران پارالمپیکی ارتباط و بر تاثیرات جمعی این بازی‌ها اثر مستقیم دارد. کریون که در پنج دوره بازی‌های پارالمپیک حضور داشته گفت: «بسیاری از ورزشکاران پارالمپیکی درحال حاضر به طور تمام وقت تمرین می‌کنند و برنامه‌های تمرینی بسیار بالایی همانند همتایان المپیکی خود دارند. این امر باعث شده که استانداردهای ورزش ما بالا برود.

عملکرد بهتر و پوشش رسانه‌یی گسترده‌تر باعث شده تا بازی‌های پارالمپیک درخصوص تغییر دیدگاه‌های قدیمی جامعه درخصوص معلولیت و به چالش کشیدن آن، رکورد خوبی از خود بر جای بگذارد. امروز بازی‌های پارالمپیک رویداد شماره یک جهان در ارتباط با همبستگی اجتماعی به حساب می‌آید و ما می‌خواهیم این امر را در ریو تثبیت کنیم.»

رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک در پایان گفت: «در 6 ماه پیش رو هیجان برای بازی‌های پارالمپیک ادامه پیدا خواهد کرد. المپیک پارک ۹۵درصد آماده شده و از یک پایگاه زیرساخت به یک پارک غول‌آسا برای ورزش تغییر شکل یافته است. ورزشگاه‌های جدید از زمین‌های خالی به سالن‌های تئاتر شگفت‌انگیز تغییر شکل داده، جایی که خاطرات ورزشی همواره گرامی داشته خواهند شد.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر