پروازها 2000 ساعت طولانی‌تر می‌شود

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۳۵۸

دانشمندان در تحقیق جدیدی کشف کردند که گرم‌تر شدن زمین منجر به طولانی‌تر شدن پروازها می‌شود، اما این موضوع چه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت؟

پروازهای هواپیماها به عنوان یکی از عوامل گرمایش زمین شناخته شده‌اند؛ اکنون تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که گرم شدن کره زمین منجر به طولانی‌تر شدن ساعت پروازها می‌شود. براساس این تحقیق، گرمایش زمین باعث تندتر شدن جریان جتی (بادهای نسبتا قوی متمرکز در یک جریان باریک) می‌شود و این موضوع طولانی شدن پروازهای روی اقیانوس اطلس را به همراه خواهد داشت. تغییرات آب و هوا جریان جتی را سریع‌تر می‌کند، این جریان بادی از روی اقیانوس اطلس به سمت شرق می‌وزد و به این ترتیب خلبانانی که در مسیر امریکا به اروپا به کمک باد زودتر می‌رسیدند، حالا باید در مسیر بازگشت با جریان جتی بجنگند.

دکتر ویلیامز یک دانشمند اتمسفر دانشگاه ریدینگ، از برنامه‌های هوایی استفاده کرده تا با وجود گرم شدن هوا و تغییرات اقلیمی، بهترین مسیرهای هوایی را محاسبه کند. با سریع شدن جریان جتی، پروازهای به سمت شرق طولانی‌تر و پروازهای به سمت غرب کوتاه‌تر می‌شوند. این یعنی پروازها هرسال 2000 ساعت طولانی‌تر می‌شوند و این امر منجر به 22میلیون دلار ضرر در سوخت و تولید 70میلیون کربن دیگر خواهد شد که گران‌تر شدن بلیت هواپیماها و وارد شدن آسیب بیشتر به محیط زیست از پیامدهای

آن است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر