سیاست ایران جذب حداکثری گردشگران جهان است

۱۳۹۴/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۲۰۱

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه سیاست ایران جذب حداکثری گردشگران جهان است، از تلاش برای افزایش ۵برابری گردشگران خارجی به کشورمان با توجه به اختلاف روابط بین ترکیه و روسیه خبر داد.

مرتضی رحمانی موحد در دوازدهمین کمیته مشورتی گردشگری با اشاره به اینکه این جلسه به نوعی شاید آخرین جلسه کمیته مشورتی گردشگری در سال 94 باشد، گفت: «بنده شرایط پسابرجام را شرایط عادی زندگی بین‌المللی می‌نامم؛ زیرا حوزه‌های بانکی و سرمایه‌گذاری بین‌المللی در ایران به حالت عادی برمی‌گردند، کمااینکه هنوز هم زمان می‌برد برخی محدودیت‌ها در کشورهای دیگر به روال عادی جایگزین شود».

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: «در شرایط پساتحریم انتظار کشور از بحث گردشگری بسیار است. در این 2.5 سال عمر دولت تدبیر و امید نیز اقدامات بسیاری در این حوزه صورت پذیرفت و درک مشترکی در حوزه گردشگری به دست آمد ولی با توجه به شرایط پلکانی، هم‌اکنون سطوح بالای این درک بیشتر متصور شده است و باید به سطوح دیگر نیز سوق پیدا کند».

رحمانی موحد عنوان کرد: «ما هنوز با نقطه مطلوب گردشگری فاصله داریم ولی جهت‌مان مناسب است و باید زیرساخت‌ها و استفاده از فناوری و سرمایه‌گذاری خارجی و حتی ایرانی را توسعه دهیم و به آمار 5برابری افزایش گردشگری که از دغدغه‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، برسیم».

وی با تاکید بر جذب حداکثری گردشگران خارجی به ایران، گفت: «البته برای این امر باید از منظر کمی و کیفی توسعه‌های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم ثروت‌آفرینی را در کشور ایجاد کنیم تا با این کار بخش‌های مختلف میراث فرهنگی و کسب و کارهای کوچک از انگیزش مناسبی برخوردار شوند. بنابراین سیاست حداکثری جذب گردشگر با حمایت‌ همراه خواهد بود و به این ترتیب ما فقط یک طرف قضیه هستیم».

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به آمارهای خروجی و ورودی گردشگران به ایران عنوان کرد: «هنوز توازن خروجی و ورودی گردشگران مناسب نیست و خروجی‌مان بیشتر است و این می‌تواند زنگ خطری باشد و به‌نوعی کشورهای همسایه‌مان مهد گردشگری ایرانیان شدند. باید به سمتی برویم که با دست خودمان فرصت‌هایی فراهم نکنیم که این کشورها سود ببرند».

رحمانی موحد در خاتمه با اشاره به تحولات پیرامونی کشورمان به خصوص در زمینه روابط روسیه و ترکیه خاطرنشان کرد: «روابط این دو کشور بیشتر از اینکه مربوط به خودشان باشد، به چارچوب‌های پیرامون کشورهای دیگر به خصوص در عرصه گردشگری ارتباط پیدا می‌کند؛ زیرا امروز گردشگران روسی برای سفر به ترکیه دچار محدودیت شده‌اند و از طرف دیگر ترکیه هم می‌خواهد خلأ وجود گردشگران روسی در کشور خود را پر کند. بنابراین ما باید در این زمینه به فکر باشیم، چون خیلی از برنامه چشم‌انداز عقب هستیم و باید سرعت‌مان بیشتر و مختصاتمان دقیق‌تر شود. این تصمیم‌ها و پیشنهادات باید با توان مالی همخوانی داشته باشد».

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر