از ال‌گور تا دی‌کاپریو در راهپیمایی برای آب و هوای پاک

۱۳۹۳/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۶۵


روزنامه وال استریت ژورنال تیتر یک خود را چنین انتخاب کرده است: «غرب کردها را تمرین می‌دهد» در توضیح این خبر آمده متحدان ایالات‌متحده به نیروهای منطقه‌یی درعراق یاد می‌دهند تا از سلاح‌های پیچیده و جدید روز به درستی استفاده کنند. « دشمنان افغان خطر جنگ داخلی را سرکوب می‌کنند» به خبر دو کاندیدای رقیب ریاست‌جمهوری افغانستان می‌پردازد که روزیک‌شنبه سرانجام توافق کردند تا در قدرت سهیم شوند و به این ترتیب به بحران سه ماهه‌یی که خطر جنگ داخلی را به وجود آورده بود، پایان دادند. «خطوط راه‌آهن بازار نفت خام را تغییر شکل می‌دهند» بر این موضوع تکیه دارد که تا حدود سال 2008 بیشتر نفت خام امریکای شمالی از طریق خطوط لوله‌های نفتی منتقل می‌شد اما رشد قابل‌توجه صنعت نفت باعث شده تا میلیون‌ها بشکه نفت خام امریکا توسط خطوط راه‌آهن منتقل شوند.

روزنامه نیویورک تایمز با انتخاب تیتر «درخواست آب و هوایی پاکیزه‌تر درخیابان‌ها» خبر از این می‌دهد که هزاران نفر از مردمی که خواستار تغییر سیاست‌های مقابله با گرم‌شدن جهانی هستند روز یک‌شنبه در راهپیمایی دفاع از آب و هوای پاک در منهتن شرکت و درخیابان‌ها تجمع کردند. لئوناردو دی‌کاپریو، ال گور،

بان‌کی‌مون و مارک روفالو ازجمله شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی 310هزار نفری بودند. « توافق سر سهیم شدن قدرت در افغانستان» نیز از زاویه دید این روزنامه درباره افغانستان خبر می‌دهد و اینکه دو کاندیدای ریاست‌جمهوری افغانستان بالاخره بعد از ماه‌ها کینه و دشمنی که داشت مراحل اولیه جنگ داخلی را تدارک می‌دید بر سر تقسیم قدرت به توافق رسیدند. « گزارش‌های تحریف شده نبردهای زندانی» نیز خبر از این دارد که بعد از سال‌ها درگیری و زخمی‌شدن و به قتل رسیدن زندانی‌های نوجوان در زندان رایکرز به نظر می‌رسد که هنوز هم اطلاعات داده شده به بازرسان فدرال درباره این درگیری‌ها کامل نبوده‌ است.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز درحالی که تصویری بزرگ از اما تامپسون بازیگر را درتظاهرات نیویورک برای آب و هوای پاک در صفحه اول کار کرده، خبر از این می‌دهد که اوباما خواستار این شده است تا سازمان ملل جلوی نقل و انتقال داعشی‌ها درطول مرزها را بگیرد. خبر دیگر این روزنامه نیز حاکی از این است که اکنون زمان آن است دیوید کامرون به وعده‌هایی که به اسکاتلندی‌ها داده، عمل کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر