بانوان تیراندازی بر قله افتخار

۱۳۹۳/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۶۱

بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی درحالی آغاز شد که تا روز سوم این مسابقات تیم ملی ایران با کاروان 276نفره خود، در جدول مدال‌ها قرار نداشت و روز گذشته با درخشش تیم ملی تیراندازی بانوان، ایران صاحب مدال این بازی‌ها شد.

این برای نخستین‌بار است که بانوان ورزشکار ایرانی قبل از مردان، صاحب مدال مسابقات آسیایی شدند و با درخشش خیره‌کننده، امید زیادی را به کاروان ایران در بازی‌های اینچئون آوردند.

تیم تیراندازی بانوان که با سه شرکت‌کننده در این رقابت‌ها حاضر شده، موفق شد هم در رقابت‌های انفرادی و هم درمجموع تیمی به مدال برسد و از رقبای خود پیشی بگیرد.

اتفاق درحالی رخ داد که نجمه خدمتی، نرجس امام‌قلی و الهه احمدی ورزشکاران تیم ایران بودند که توانستند در رشته تفنگ‌بادی 10متر زنان، مدال نقره تیمی را کسب کنند. همچنین در بازی‌های انفرادی همین ماده، نجمه خدمتی با کسب 9/207 امتیاز مدال طلا را به گردن آویخت و پس از او، نرجس امام‌قلی با امتیاز 6/206 به مدال نقره رسید و ورزشکار چینی هم صاحب نشان برنز شد. با کسب این دو مدال انفرادی و نقره تیمی، تیم ایران با مجموع یک مدال طلا و دو نقره در بین 45کشور حاضر در این بازی‌ها در جایگاه نهم قرار گرفت. حالا با این شروع خوب در مدال‌آوری، می‌توان امیداور بود که در روزهای آینده سایر ورزشکاران ایرانی خوش بدرخشند و مدال‌های زیادی را برای ایران کسب کنند.

بانوان ورزشکار ایرانی درحالی صاحب مدال شدند که همیشه شانس کمی برای کسب مدال توسط بانوان درنظر گرفته می‌شد و پیش‌بینی می‌شود با این رشد قابل‌توجه در ورزش بانوان، از دوره‌های بعدی تعداد بیشتری از ورزشکاران در رشته‌های مختلف به مسابقات اعزام شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر