استفاده صحیح از وسایل نقلیه عمومی

۱۳۹۳/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۵۷

مردم در کشورهای پیشرفته بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند. البته در این کشورها مردم مجبور نیستند از اتوبوس‌هایی که فرسوده‌اند و در بعضی موارد هم بازسازی شدند استفاده کنند یا در اتوبوس و مترو آنقدر به‌ هم بچسبند و فشار بیاورند که وقتی از آنجا خارج می‌شوند یکی دو کیلو لاغر شده باشند. در هر صورت استفاده صحیح از وسایل‌نقلیه عمومی لازم و ضروری به‌نظر می‌رسد به‌همین منظور کمی از این فرهنگ برایتان خواهیم گفت.


سکانس 1 /خارجی / ایستگاه اتوبوس

اگر در ایستگاه اتوبوس ایستادید به محض آنکه اتوبوس رسید هول بدهید و سوار شوید. اصلا مهم نیست کسی می‌خواهد پیاده شود یا از غافله جا می‌ماند و باید یک ایستگاه برگردد. مهم این است که شما به کارتان برسید و سوار شوید. یادتان باشد اگر هول ندهید این زرنگی به‌دلتان نمی‌چسبد. اگر هم خواستید پیاده شوید از دو ایستگاه جلوتر همه را نیشگون بگیرید و به‌جلو حرکت کنید.


سکانس 2/ داخلی / ایستگاه مترو

قطار که به ایستگاه می‌رسد خود را آماده نبرد کنید. هجوم خیلی زیاد خواهد بود. در این هجوم شما باید موفق‌ترین باشید. کیف خود را بغل بگیرید و وقتی درهای مترو باز شد به‌سرعت قدم به واگن بگذارید. یادتان باشد از جلو در عقب‌تر نروید و محکم به میله جلوی درب بچسبید. بهتر است از قبل یک سوزن با خود همراه داشته باشید و هر کسی خواست شما را جلو هل دهد آن را در پا یا پهلویش فرو کنید.

سکانس 3/ خارجی / ایستگاه تاکسی

وقتی به ایستگاه تاکسی رسیدید آرام با افرادی که معلوم نیست چقدر در اوج ترافیک در ایستگاه ایستاده‌اند، صحبت کنید و یکی یکی از آنها جلو بروید و به اول صف برسید. اگر کسی اعتراضی کرد به محض رسیدن تاکسی، خود را در آن بیندازید و هر چقدر هم به شما بد و بیراه گفتند به روی خودتان نیاورید. بهترین راه ممکن برای رسیدن به تاکسی این است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر