231میلیون دلاری که در یک پروژه نظامی سوزانده شد

۱۳۹۴/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۴۷۸

نیویورک تایمز

کشتار مردمی و عدالت ناقص- برخلاف بیشتر خشونت‌های علیه زنان در افغانستان که در خفا صورت می‌گیرند، مورد کشته شدن فرخنده ملک‌زاده در ماه مارس باعث به‌وجود آمدن انتقادها در سطح کشور شد. این دختر 27ساله که به دست مردم عصبانی کشته شد، متهم به سوزاندن قرآن بود اما بعد مشخص شد که او این کار را نکرده. در ابتدا، محاکمه و محکومیت‌هایی که بعد از کشته شدن او شکل گرفت، مثل یک پیروزی برای زنان به‌نظر می‌رسید، اما نگاهی عمیق‌تر به این پرونده، نشان از چیز دیگری دارد.

با بالا رفتن میزان فارغ‌التحصیلی، دیپلم‌ها ضعف‌شان را نشان می‌دهند‌- الگویی در مدرسه‌های سراسر کشور‌- چه شهری، چه حومه‌شهری و چه روستایی- شکل گرفته که در آن تعداد دانش‌آموزانی که از دبیرستان‌ها دیپلم می‌گیرند تا درجه‌یی تاریخی بالا رفته، اما اندازه آمادگی آکادمیک برای کالج یا ورود به بازار کار بسیار پایین‌تر است. این باعث شده مدرسان ارزش واقعی دیپلم دبیرستان و اینکه آیا نیازمندی‌های فارغ‌التحصیلی بیش از حد آسان هستند یا خیر را زیر سوال ببرند.


لس‌آنجلس تایمز

231میلیون دلار برای برنامه‌‌ای که نباید عملی می‌شد- حامیان «سیستم ردیابی فضایی دقیق» یا PTSS در جار زدن مزایای ظاهری آن چیزی کم نگذاشتند. رییس سازمان دفاع موشکی ایالات‌متحده گفت این برنامه «قابلیتی بی‌سابقه» در حفاظت از امریکا‌ و متحدانش در مقابل حملات هسته‌یی امثال کره‌شمالی دارد. طرفداران این برنامه گفتند شبکه برنامه‌ریزی ‌شده 12ماهواره که با فاصله زیاد بالای مدار استوا می‌چرخد، می‌تواند موشک‌ها و کلاهک‌ها را با دقت بالا شناسایی کند و موشک‌های واقعی را از طعمه تشخیص دهد همچنین می‌تواند به نابود کردن کلاهک‌های ناشناس کمک کند و تمام این کارها را هم با قیمتی پایین‌تر از روش‌های جایگزینش انجام دهد.

با این پیش‌فرض، دولت اوباما و کنگره بیش از 230میلیون دلار صرف طراحی و مهندسی PTSS کردند. چهار سال بعد، حالا دولت به آرامی و پیش از ارسال حتی یک ماهواره، به این پروژه پایان داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر