کمک ۴۲۶هزار دلاری «نورتون» به پناهندگان سوری

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۵۶

ادوارد نورتون بازیگر مطرح هالیوودی 426هزار دلار برای کمک به پناهندگان سوری جمع‌آوری کرد.

این بازیگر امریکایی پس از خواندن داستان غم‌انگیز یک دانشمند سوری که دو سال پیش هفت نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده بسیار تحت‌تاثیر قرار گرفت و روز سه‌شنبه مبلغ 426هزار دلار برای پناهندگان سوری جمع‌آوری کرد. این دانشمند سوری که درگذشت تلخ خانواده او در وب‌سایت امریکایی انسان‌های نیویورک

(Humans of New York) منتشر شده در گفت‌وگو با این وب‌سایت گفت: «ما زنده ماندیم اما از لحاظ روانی مردیم و همه‌چیز در آن روز برای ما تمام شد.» وی هم‌اکنون در ترکیه زندگی می‌کند اما قصد دارد به‌زودی به میشیگان نقل‌مکان کند و به سبب ابتلا به بیماری سرطان معده تاکنون درمان لازم را دریافت نکرده است. وی در ادامه افزود: فقط می‌خواهم دوباره به کارم برگردم و می‌خواهم دوباره یک شخص باشم.

ماجرای غم‌انگیز این دانشمند سوری حتی باراک اوباما رییس‌جمهور ایالات‌متحده را هم به واکنش واداشت و وی در صفحه فیس‌بوک وب‌سایت انسان‌های نیویورک اظهار کرد: «به‌عنوان یک همسر و پدر حتی نمی‌توانم فقدان چنین بزرگی را تصور کنم. تو و خانواده‌ات الهام‌بخش هستید. می‌دانم که مردم فوق‌العاده میشیگان به گرمی از تو استقبال خواهند کرد.»

ادوارد نورتون بازیگر فیلم برنده اسکار «مرد پرنده» که تاکنون سه بار نامزد کسب جایزه اسکار شده است، گفت: «من نیز این داستان را در وب‌سایت انسان‌های نیویورک خواندم و این ماجرا اشک مرا درآورد.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر