این شیوه اکران، فیلم‌ها را نابود می‌کند

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۰۱

علی‌جلیلوند‌ تهیه‌کننده فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» از وضعیت اکران فیلم‌ها انتقاد کرد و شورای صنفی نمایش را مسوول این وضعیت دانست.

علی‌جلیلوند‌ گفت: در فاصله میان ششم تا 27 آبان ماه، 11فیلم اکران شده‌اند و اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص) » هم همچنان ادامه دارد. به همین دلیل اکران بعضی از آثار به صورت سانسی درآمده و طبیعی است هیچ فیلمی‌ فرصت‌ کافی برای دیده شدن پیدا نمی‌کند به ویژه در مورد فیلمی مثل فیلم ما که امید داشتیم با تبلیغات دهن به دهن اطلاع‌رسانی از سوی خود تماشاگران ‌انجام شود. این شیوه اکران همه فیلم‌ها را نابود می‌کند و متولی این وضعیت شورای صنفی نمایش است.

جلیلوند در پاسخ به این سخن که سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرده هیچ سینماداری هیچ تهیه‌کننده‌یی را مجبور نمی‌کند تا فیلمش را اکران کند، تصریح کرد: طبیعتا هر تهیه‌کننده و پخش‌کننده‌یی برای اکران فیلم‌شان فشار می‌آورند اما پس از اینکه فیلم اکران شد، بعد از دو هفته سانس‌های نمایش آن محدود می‌شود و با این شیوه معلوم است چه بلایی بر سر اکران فیلم‌ها می‌آید.

او در ادامه درباره اکران همزمان دو فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» و «چهارشنبه خون به پا می‌شود» و در پاسخ به این پرسش که این تشابه اسمی چه تاثیری بر سردر گم کردن تماشاگران خواهد داشت، توضیح داد: این دو فیلم به لحاظ مضمونی بسیار متفاوت هستند. ضمن اینکه اسامی پیش از تولید فیلم‌ها انتخاب شده است و خدای نکرده هیچ کدام از سازندگان قصد نداشته نام فیلمش را به دلیل خاصی تغییر بدهد.

بنابراین با توجه به متفاوت بودن این دو فیلم‌، این‌ نام‌ها مشکلی برای سردرگم کردن مخاطبان ایجاد نمی‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر