مشکلات خرید کردن برای همسران جوان

۱۳۹۳/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۸۶

یکی از مهارت‌هایی که ممکن است زوج‌های جوان در شروع زندگی مشترک بلد نباشند، خرید کردن است. البته گاهی اوقات این مشکل فقط برای زن یا مرد وجود دارد ولی به هرحال لازم است در یک زندگی مشترک، همه‌چیز با مشارکت و همفکری هم باشد تا مشکلی پیش نیاید.

اما بیشتر گله همسران از هم در خرید کردن، ولخرجی و خرید وسایل غیرضروری است. گاهی خرید وسایل بی‌کیفیت، به جز اینکه پول زیادی را هدر می‌دهد، زن و شوهر را با هم درگیر می‌کند و موجب بروز اختلاف می‌شود.


خرید رفتن با همسر دردسر دارد؟

به هر حال مایحتاج روزانه را باید تامین کرد و بهتر است این کار با همراهی همسران با یکدیگر انجام شود اما آیا خرید رفتن با همسر دردسر دارد؟

اختلاف سلیقه و اینکه یکی از همسران مهارت کمتری برای خرید داشته باشد، طبیعی است اما می‌توان با به کار بستن اصول ساده اما کلیدی برای خرید، این مشکل را برطرف کرد.


خرید مایحتاج ضروری

بهتر است قبل از رفتن برای خرید، فهرستی از اقلام واجب و ضروری تهیه کنید تا با دیدن کالاهای متنوع فروشگاه‌ها، هیچ کدام‌تان وسوسه نشوید. با تهیه فهرست می‌توانید خریدهای خانه را هفته‌یی یک یا دو بار انجام دهید و مجبور نباشید هر روز برای این کار وقت بگذارید.


به همسرتان آموزش دهید

می‌توانید موقع خرید از تجربیات همدیگر استفاده کنید و از اینکه دیگری نظر خاصی داشته باشد، نه‌تنها ناراحت نشوید بلکه برای خرید بهتر، نظر او را به‌کار بگیرید. خیلی اوقات حواس ما نیست اما با گفتن جمله‌های به ظاهر ساده مانند اینکه «این چیه خریدی»، «سرت کلاه گذاشته»، «کاش خودم خریده بودم» و... می‌تواند روی همسر شما اثر بدی بگذارد و اعتماد به نفس او را خراب کند.

همچنین بهتر است اگر در راه خانه می‌خواهید خرید کنید، با همسرتان تماس بگیرید تا چیزی را که می‌خواهید بخرید، او نخریده باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر