آسانژ: خبر روزنامه مرداک دروغ است

۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۰

مازیار معتمدی جولیان آسانژ می‌گوید به‌زودی سفارت اکوادور در لندن را ترک خواهد کرد. موسس ویکی‌لیکس می‌گوید جدایی‌اش آن‌طور که در شبکه روپرت مرداک گزارش شده به‌دلیل مسایل سلامت نیست. جولیان آسانژ موسس همیشه آماده نبرد ویکی‌لیکس اعلام کرده قصد دارد بعد از بیش‌از دو‌سال اقامت درون سفارت اکوادور واقع در لندن، آنجا را ترک کند. این شهروند استرالیایی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت به‌زودی این ساختمان را ترک خواهد کرد، اما تاریخ دقیقی مشخص نکرد.

آسانژ از سال‌2010 تا‌به‌حال تحت پناهندگی سیاسی در این سفارت زندگی کرده تا او را به کشور سوئد که در آنجا متهم به دو تجاوز شده، بازنگردانند. با‌ این‌حال او اعلام کرد که تصمیم جدیدش آن‌طور‌که توسط شبکه اسکای‌نیوز بریتانیا گزارش شده بود، به‌خاطر بد‌بودن حالش نیست. روپرت مرداک صاحب بخشی از این شبکه است. آسانژ بدون بیان جزییات گفت: من به‌زودی سفارت را ترک خواهم کرد، اما نه به دلایلی که رسانه‌های مرداک و اسکای‌نیوز می‌گویند.

سلامت رو‌به‌زوال آسانژ تبدیل به یکی از نگرانی‌ها شده و طرفداران او می‌گویند که حبس‌شدن او در ساختمانی که دسترسی به مکان‌های باز و نور مستقیم خورشید ندارد باعث مشکلات قلبی و ریوی شده است. از زمان ورود او به سفارت اکوادور، نیروهای پلیس بریتانیا بیرون از سفارت هستند تا او را به‌محض ترک سفارت دستگیر کنند و اجازه ورود به بیمارستان را به او ندهند. سال گذشته معلوم شده بود که اقامت طولانی‌مدت این فرد خبرساز 47‌ساله موجب ملاقات‌هایی با وی از سوی چهره‌های شناخته‌شده از‌جمله جان‌کیوزک، لیدی‌گاگا، ویوین‌وستوود طراح مد و یوکو اونو همسر جان‌لنون شده است. یکی از نمایندگان قانونی آسانژ امل‌علم‌الدین، وکیل لبنانی حقوق بشر است که نامزد جورج‌کلونی نیز هست.

منبع: آسوشیتدپرس

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر