چین بنابه درخواست امریکا، هکر‌ها را دستگیر کرد

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۳۵

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت، دولت چین درپی درخواست دولت امریکا در یک اقدام غیرمنتظره هکرهایی را که به سرقت اطلاعات محرمانه از کمپانی‌های امریکایی و انتقال آنها به شرکت‌های چینی مظنون هستند، دستگیر کرد.

این دستگیری در سپتامبر 2015 و پیش از سفر شی‌جینپینگ، رییس‌جمهوری چین به امریکا و دیدار وی با باراک اوباما، همتای امریکایی‌اش صورت گرفت.

مساله هکرها و سرقت اطلاعات محرمانه از کمپانی‌های امریکایی یکی از مهم‌ترین مسائل میان دو کشور محسوب می‌شود. این روزنامه ازقول یکی ازمقام‌های ارشد اطلاعاتی امریکا که خواست نامش فاش نشود، نوشت: بخش اطلاعاتی امریکا و مقام‌های پلیس فهرستی از هکرها را در اختیار دولت پکن قرار دادند.

دولت پکن تاکنون چندین هکر را دستگیر کرده اما این مساله را علنی نکرده است. مقام‌های دولت اوباما نیز در حال حاضر در حال بررسی این مساله هستند که آیا این مظنونان به صورت علنی محاکمه می‌شوند یا خیر، چون در این صورت دیگر هکرها دست از اقدامات خود برمی‌دارند.

رییس‌جمهوری امریکا در جریان دیدار خود با شی‌جینپینگ گفت: اگر چین به تعهداتش در متوقف کردن اقدامات هکری علیه شرکت‌های امریکایی عمل نکند، امریکا می‌تواند از تحریم‌ها، اجرای قانون و سایر اقدامات علیه پکن استفاده کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر