آشفتگی در مجلس نمایندگان امریکا

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۶۳


مازیار معتمدی

وال‌استریت ژورنال

آشفتگی در رهبری مجلس نمایندگان جمهوری‌خواهان - کوین مک‌کارتی عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده به محض اینکه جان بوئنر سخنگوی فعلی این مجلس قصد کناره‌گیری‌اش را اعلام کرد، درخواست‌های مبنی بر جایگزینی او را دریافت کرد. جمهوری‌خواهان محافظه‌کار گفتند اگر مک‌کارتی به آنها در انتصاب رهبر اکثریت بعدی مجلس کمک نکند، به او رای نخواهند داد. گروهی از محافظه‌کاران مجلس نمایندگان هم خواستار عضویت در هیاتی هستند که مسوولیت تصمیم‌گیری عملیاتی را بر عهده دارند و همچنین می‌خواهند تغییراتی در قوانین مجلس به وجود بیاید. علاوه بر این آنها نمی‌خواستند، اجازه دهند استیو اسکالیس نماینده مجلس اهل لوییزیانا به مرد شماره 2 آقای مک‌کارتی بدل شود.

درست پیش از یک رای‌گیری مخفی جمهوری‌خواهان برای ریاست آقای مک‌کارتی، او همه همکارانش را بهت‌زده کرد و روز پنج‌شنبه از رقابتی آسان برای جایگزینی آقای بوئنر کناره‌گیری کرد. با این حال آقای مک‌کارتی پشت پرده به این نتیجه رسیده بود که پروسه دردناک به دست آوردن 218 رای مورد نیاز، در نهایت به قابلیت او برای انجام دادن کارش صدمه خواهد زد. او در مصاحبه‌یی با وال‌استریت ژورنال گفت: «شرایط داشت فقط بدتر می‌شد. این حرکت به نفع تیم بود.»

بازار قرض، کلید معامله جسورانه دل را

در دست دارد - به گفته افراد آشنا با مساله، مایکل دل به همراه شریکش سیلور لیک قصد خرید 50میلیارد دلاری کمپانی غول ذخیره داده‌های ای‌ام‌سی را دارد؛ معامله‌یی جسورانه اما خطرناک که زمانی شکل گرفته که بازارهای قرض، کمتر نسبت به قراردادهای ادغامی خوش‌آمدگو هستند. مذاکرات آنها پیشرفت داشته و ممکن است تا هفته آینده به تفاهم دست پیدا کنند. ادغامی تا این حد بزرگ، عظیم‌ترین ادغام کمپانی‌ها در تاریخ صنعت تکنولوژی ایالات متحده را رقم خواهد زد و کمپانی‌های دل و سیلور لیک در حال مذاکره برای کسب یک بسته قرض 40میلیارد دلاری برای تامین سرمایه آن هستند.


گاردین

پیروزی پزشکان تازه‌کار مقابل هانت - جرمی هانت در تلاش برای متوقف کردن خشم پزشکان تازه‌کار سازمان سلامت همگانی که تهدید به راهپیمایی کرده بودند، مجبور به عقب‌نشینی نسبی از موضعش درباره آنها شد. وزیر سلامت بریتانیا به آنها دو امتیاز بزرگ داد و اطمینان حاصل کرد که حقوق آنها کم نخواهد شد و ساعت کاری‌شان هم اضافه نمی‌شود.


واشنگتن پست

اوباما به فکر استفاده از قدرتش در مساله سلاح‌هاست - در پاسخ به جدیدترین تیراندازی مسلحانه طی دوران ریاست‌جمهوری‌اش، پرزیدنت اوباما دارد به‌طور جدی این مساله را در نظر می‌گیرد که با قدرت اجرایی خود کنگره را دور بزند و قانونی جدید وضع کند که مبنی بر آن، پیش‌زمینه کسانی که از اسلحه‌فروشان درجه بالا خریداری می‌کنند مورد بررسی واقع شود. تحت تغییرات پیشنهادی جدید، فروشندگانی که تعداد سلاح‌های فروخته‌شده‌‌شان در یک سال از حد معینی بالاتر برود مجبور به دریافت یک پروانه ادامه کار از دفتر الکل، تنباکو، سلاح‌های گرم و مواد منفجره ایالات متحده (BATFE) و همچنین بررسی پیش‌زمینه خریداران بالقوه خود خواهند شد.


نیویورک تایمز

عکس: بقایای چیزی که فعالان حاضر در سوریه می‌گویند حمله‌یی توسط نیروی هوایی روسیه در مناطق روستایی محدوده ادلب بود.

به تاخیرانداختن و اعمال بالبداهه ایالت‌ها در تلاش برای استفاده از داروهای اعدام - با وجود اینکه دادگاه ارشد رای بر این داد که ایالت اوکلوهاما می‌تواند از یک داروی بحث‌برانگیز برای تزریق‌های مرگبار زندانیان محکوم به مرگش استفاده کند، ایالت‌هایی که از پروسه اعدام استفاده می‌کنند، دارند متوجه می‌شوند که اجرای حکم مرگ دارد سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود چون آنها باید از ذخیره محدود ترکیب‌های مخلتف همیشه در حال تغییر برای به دست آوردن داروهای مناسب استفاده کنند. مسوولان زندان‌های ایالت‌های تگزاس و ویرجینیا با تعویض داروی مورد استفاده دست به عملی بالبداهه زدند. اوهایو و نبراسکا می‌خواستند دارویی را بخرند که دیگر در ایالات متحده در دسترس نیست، اما متوجه شدند وارد کردن این دارو غیرقانونی است. مراسم‌های اعدام ماه‌هاست که سر پروتکل سه داروی می‌سی‌سی‌پی به تعویق افتادند و روز سه‌شنبه در مونتانا هم یک قاضی نگذاشت ایالت فردی را اعدام کند و گفت یکی از دو داروی مورد استفاده با قوانین همخوانی ندارد. دبورا دبلیو. دنو استاد مدرسه قانون فوردهام و متخصص تزریق‌های کشنده می‌گوید: «طی گذر زمان، تزریق کشنده تنها به مساله‌یی مشکل‌زاتر و پر هرج و مرج‌تر بدل شده است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر