کدام کشورها گوشت بیشتر می‌خورند؟

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۶۴

مجمع جهانی اقتصاد با اعلام اینکه مصرف گوشت قرمز با سرانه تولید ناخالص ملی کشورها ارتباط مستقیمی دارد فهرست کشورهای پرمصرف را اعلام کرد.

مصرف گوشت به‌عنوان یک شاخص اقتصادی و با سرانه تولید ناخالص ملی کشورها ارتباط مستقیمی دارد. هرچه سرانه تولید ناخالص ملی بیشتر باشد، میزان مصرف گوشت در کشورها نیز بیشتر می‌شود.

در انگلستان این عقیده وجود دارد که مردمانی گوشت بیشتر مصرف می‌کنند که پول بیشتری دارند و مشخصا درآمد آنها بیشتر است. به‌عنوان مثال در لوکزامبورگ که سرانه تولید ناخالص ملی حدود 70هزار دلار است، هر نفر حدود 100کیلوگرم گوشت مصرف می‌کند. در چین که سرانه تولید ناخالص ملی 11هزار دلار است، مردم این کشور مصرف سالانه 55کیلوگرم گوشت دارند. با افزایش درآمد مردم گرایش بیشتری به خوردن گوشت، محصولات لبنی و غذاهای دریایی پیدا می‌کنند. براساس این گزارش، مردم هنگ‌کنگ با مصرف نزدیک به 160کیلوگرم گوشت در سال پرمصرف‌ترین مردم جهان از این نوع غذا هستند. بعد از آن نیوزیلند با مصرف حدود 135کیلوگرم در جایگاه دوم، استرالیا با مصرف حدود 130کیلوگرم در جایگاه سوم و امریکا با مصرف 120کیلوگرم در جایگاه چهارم قرار دارد. بعد از آن کشورهای لوکزامبورگ، برزیل، ‌انگلستان، دانمارک، سوییس، نروژ، چین، ژاپن، اندونزی و هند قرار گرفته‌اند.

سرانه مصرف گوشت قرمز در ایران حدود 12کیلوگرم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر