گران‌ترین و ارزان‌ترین شهر دنیا

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۶۳

بانک سوییسی «یوبی‌اس» با انتشار تحقیقات خود روی ۷۱شهر دنیا وضعیت حقوق و درآمد مردم، قیمت‌ها و قدرت خرید را مورد بررسی قرار داده و براین اساس زوریخ سوییس را به‌عنوان گران‌ترین شهر دنیا شناخته است.

تحقیقات یوبی‌اس نشان می‌دهد پس از زوریخ، شهر ژنو سوییس در ردیف دوم و نیویورک در رده سوم گران‌ترین شهرهای دنیا قرار می‌گیرند. توقف تدابیر حمایتی بانک مرکزی سوییس از فرانک در برابر ارزهایی چون دلار امریکا و یورو شهرهای این کشور را به گران‌ترین نقاط دنیا تبدیل کرده است. باوجود این با احتساب کرایه خانه در ارزیابی گران‌ترین شهرهای دنیا، زوریخ جای خود را به شهر نیویورک خواهد داد. ساکنان این شهر نسبت به زوریخ ۸درصد بیشتر از حقوق خود را به کرایه خانه اختصاص می‌دهند. اما ازسوی دیگر لیست ارزان‌ترین شهرهای دنیا نیز در این گزارش بانک یوبی‌اس منتشر شده است. شهر کی‌یف پایتخت کشور اوکراین مقام اول را در این لیست به خود اختصاص داده است. پس از این شهر سوفیا، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر بلغارستان قرار می‌گیرد و درنهایت بخارست، پایتخت رومانی در مقام سوم این رده‌بندی قرار گرفته است.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد حقوق و دستمزدها در کی‌یف تنها ۵درصد سطح حقوق‌ها در زوریخ است. یک کارمند در زوریخ برای خرید یک دستگاه آیفون6 به ۲۱ساعت کار احتیاج دارد، اما در کی‌یف برای خرید این تلفن همراه باید ۳۰برابر بیشتر کار کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر